BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D409BOkul DeneyimiZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanımış olma, Okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi oma, Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıma. Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıma. Derslerin işlenişi ve kullanılan yöntemler hakkında genel bir fikir edinmeÖğretmenlerin ve öğrencilerin okuldaki bir günlerini nasıl değerlendirdiklerine ilişkin fikir sahibi olma.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Mutlu AKSOY
Öğrenme Çıktıları
1Öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini öğrenecek
2Okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenecek ve uygulayabilecek
3Sınıf ortamında gerçek uygulamalara katılarak dersi yürütebilecek
4Bireysel uygulamaları öğrenecek ve derslerde kullanabilecek
5Sınıfı ve okulu öğretmen adayı olarak gözlemleyecek ve değerlendirebilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dönem Planı
2Dönem Planı
3 Öğretmenin Bir Gününü Gözlemleme-Eğitim Ortamlarını İnceleme
4Öğretmenin Bir Gününü Gözlemleme-Eğitim Ortamlarını İnceleme
5Bir Öğrencinin Okuldaki Bir Gününü Gözlemleme
6Bir Öğrencinin Okuldaki Bir Gününü Gözlemleme
7Okul Öncesi Etkinlikleri
8Ara sınav
9Okul Öncesi Etkinlikleri
10Kullanılan Öğretim Yöntem Ve Teknikler
11 Kullanılan Öğretim Yöntem Ve Teknikler
12Okul Müdürünün Görevleri
13Okul Müdürünün Görevleri
14Okul Müdürünün Görevleri
15 Okul Müdürünün Görevleri
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şahin, Ersin. 2005;Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin Uygulama Klavuzu, Anı Yayıncılık, Ankara Yardımcı Kaynaklar Karasar, N. (1998). Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)115
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2           54   
ÖÇ3          3     
ÖÇ4             4 4
ÖÇ5          4     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek