Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D409B | Okul Deneyimi | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanımış olma, Okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi oma, Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıma. Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıma. Derslerin işlenişi ve kullanılan yöntemler hakkında genel bir fikir edinmeÖğretmenlerin ve öğrencilerin okuldaki bir günlerini nasıl değerlendirdiklerine ilişkin fikir sahibi olma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Mutlu AKSOY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini öğrenecek | 2 | Okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenecek ve uygulayabilecek | 3 | Sınıf ortamında gerçek uygulamalara katılarak dersi yürütebilecek | 4 | Bireysel uygulamaları öğrenecek ve derslerde kullanabilecek | 5 | Sınıfı ve okulu öğretmen adayı olarak gözlemleyecek ve değerlendirebilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dönem Planı
| | | 2 | Dönem Planı
| | | 3 | Öğretmenin Bir Gününü Gözlemleme-Eğitim Ortamlarını İnceleme
| | | 4 | Öğretmenin Bir Gününü Gözlemleme-Eğitim Ortamlarını İnceleme
| | | 5 | Bir Öğrencinin Okuldaki Bir Gününü Gözlemleme
| | | 6 | Bir Öğrencinin Okuldaki Bir Gününü Gözlemleme
| | | 7 | Okul Öncesi Etkinlikleri
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Okul Öncesi Etkinlikleri
| | | 10 | Kullanılan Öğretim Yöntem Ve Teknikler
| | | 11 | Kullanılan Öğretim Yöntem Ve Teknikler
| | | 12 | Okul Müdürünün Görevleri
| | | 13 | Okul Müdürünün Görevleri
| | | 14 | Okul Müdürünün Görevleri
| | | 15 | Okul Müdürünün Görevleri | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Şahin, Ersin. 2005;Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin Uygulama Klavuzu, Anı Yayıncılık, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Karasar, N. (1998). Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | 5 | 4 | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | 4 | | 4 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|