BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D407BÖzel EğitimZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İlköğretim Öğretmeni adayı öğrencileri bir ilköğretim öğretmeninde bulunması gereken özel eğitim alanına özgü yöntem, teknik, bilgi ve becerilerle donatarak özel eğitime karşı olumlu tutum kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç Dr. Hüseyin Izgar
Öğrenme Çıktıları
1Özel eğitime ilişkin kavramlar bilgisi
2Özel gereksinimli bireyleri tanılama, sınıflama ve gönderme öncesi süreci uygulama becerisi
3Özel Eğitime ilişkin rol ve sorumluluk bilinci kazanma
4Yetersizlikler hakkında bilgi sahibi olma
5Ü5. Üstün zekâlıların tanılanması ve eğitimleri konularında bilgi sahibi olma
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel eğitim ile ilgili temel kavramlarkonu anlatımı
2Özel eğitim sürecine genel bakışkonu anlatımı
3Yetersizliğinden şüphelenilen çocuğu değerlendirme, tanılama, sınıflama ve yerleştirme konu anlatımı
4Akademik değerlendirme, dil değerlendirme ve psikolojik değerlendirmekonu anlatımı
5Özel eğitimde öğretmenlerin rol ve sorumlulukları (özel eğitim öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, okul öncesi öğretmeni, rehber öğretmen) konu anlatımı
6Özel eğitimde ailenin, okul yönetiminin ve okul personelinin rol ve sorumluluklarıkonu anlatımı
7Dünyada ve Türkiye’de kaynaştırma uygulamalarıkonu anlatımı
8Ara sınavYazılı Sınav
9Kaynaştırmanın yararları ve kaynaştırma engellerikonu anlatımı
10Zihin yetersizliği: tanımı sınıflandırma ve nedenleri, zihinsel yetersizliği olan çocukların tanılanması ve değerlendirilmesikonu anlatımı
11Zihinsel yetersizliği olan çocukların gelişim özelliklerikonu anlatımı
12Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarkonu anlatımı
13İşitme ve görme yetersizliği olan çocuklarkonu anlatımı
14Öğrenme güçlüğü olan çocuklarkonu anlatımı
15Üstün zekâlılar ve eğitimikonu anlatımı
16Final SınavıYazılı Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özel Eğitim, Editör: Sezgin Vuran, Maya Akademi Yayın ve Dağıtım
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
Okuma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2              1 
ÖÇ3            4   
ÖÇ4         2      
ÖÇ5                
ÖÇ6                
ÖÇ7                
ÖÇ8                
ÖÇ9                
ÖÇ10                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek