Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D407B | Özel Eğitim | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İlköğretim Öğretmeni adayı öğrencileri bir ilköğretim öğretmeninde bulunması gereken özel eğitim alanına özgü yöntem, teknik, bilgi ve becerilerle donatarak özel eğitime karşı olumlu tutum kazandırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç Dr. Hüseyin Izgar |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Özel eğitime ilişkin kavramlar bilgisi | 2 | Özel gereksinimli bireyleri tanılama, sınıflama ve gönderme öncesi süreci uygulama becerisi | 3 | Özel Eğitime ilişkin rol ve sorumluluk bilinci kazanma | 4 | Yetersizlikler hakkında bilgi sahibi olma | 5 | Ü5. Üstün zekâlıların tanılanması ve eğitimleri konularında bilgi sahibi olma | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar | konu anlatımı | | 2 | Özel eğitim sürecine genel bakış | konu anlatımı | | 3 | Yetersizliğinden şüphelenilen çocuğu değerlendirme, tanılama, sınıflama ve yerleştirme | konu anlatımı | | 4 | Akademik değerlendirme, dil değerlendirme ve psikolojik değerlendirme | konu anlatımı | | 5 | Özel eğitimde öğretmenlerin rol ve sorumlulukları (özel eğitim öğretmenleri, sınıf öğretmenleri, okul öncesi öğretmeni, rehber öğretmen) | konu anlatımı | | 6 | Özel eğitimde ailenin, okul yönetiminin ve okul personelinin rol ve sorumlulukları | konu anlatımı | | 7 | Dünyada ve Türkiye’de kaynaştırma uygulamaları | konu anlatımı | | 8 | Ara sınav | Yazılı Sınav | | 9 | Kaynaştırmanın yararları ve kaynaştırma engelleri | konu anlatımı | | 10 | Zihin yetersizliği: tanımı sınıflandırma ve nedenleri, zihinsel yetersizliği olan çocukların tanılanması ve değerlendirilmesi | konu anlatımı | | 11 | Zihinsel yetersizliği olan çocukların gelişim özellikleri | konu anlatımı | | 12 | Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar | konu anlatımı | | 13 | İşitme ve görme yetersizliği olan çocuklar | konu anlatımı | | 14 | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | konu anlatımı | | 15 | Üstün zekâlılar ve eğitimi | konu anlatımı | | 16 | Final Sınavı | Yazılı Sınav | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özel Eğitim, Editör: Sezgin Vuran, Maya Akademi Yayın ve Dağıtım |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | 1 | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | 2 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|