BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D405BRehberlikZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin rehberlikle ilgili bilgi, anlayış ve tutumlarının gelişimine katkı sağlamak. Rehberlik hizmetleri ile okuldaki öğrenme yöntemleri arasındaki ilişkiyi kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yusuf ERGEN
Öğrenme Çıktıları
1Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemini kavrayabilecekler
2Okullardaki öğrenci kişilik hizmetleri hakkında fikir sahibi olacaklar
3Öğrenciyi tanıma teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olacaklar
4Okullarda yapacağı rehberlik çalışmaları hakkında ön bilgi edinebilecekler
5Psikolojik danışmanın rehberlikle ilişkisini açıklayabileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Rehberliğin tanımı - Rehberliğin amaçları - Rehberliğin ilkeleri - Rehberliğin önemi - Rehberlikle ilgili temel kavramlarKonu anlatımı
2Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri - Rehberlik ve eğitim - Rehberliğin türleriKonu anlatımı
3Eğitsel rehberlik - Eğitsel rehberlikte amaçlar - Eğitsel rehberliğin önemi ve ilkeleri - Eğitsel rehberlikte öğretmen rolleri - Eğitsel rehberlikte problem alanlarıKonu anlatımı
4Mesleki rehberlik - Mesleki rehberlik alanı ve önemi - Meslek ve kariyer - Kariyer eğitimi ve gelişimi - Meslek seçimini(kariyer gelişimini) etkileyen faktörler - Meslek gelişimi (kariyer gelişimi)ile ilgili kuramlar - Mesleki bilgilendirmeKonu anlatımı
5Mesleki rehberlik - Meslek seçiminde kullanılan araçlar - Çoklu zeka ve meslek seçimi - Üstün yeteneklilerde meslek seçimi - Meslek( kariyer) danışmanlığı - Türk eğitim sisteminde mesleki yönlendirme ve meslek seçimi süreciKonu anlatımı
6Kişisel rehberlik - Bireysel problemlilik ve uyum - Bireysel farklılıklar - Özgüven geliştirme - Benlik saygısı geliştirme - Stresle başa çıkma - Okullarda zararlı alışkanlıklarKonu anlatımı
7Bireyi tanıma teknikleri -Bireyi tanımanın önemi - Bireyin bilinmesi gereken yönleri - Nitel tanıma yöntemleriKonu anlatımı
8Ara sınavKonu anlatımı
9Bireyi tanıma teknikleri - Nicel tanıma yöntemleriKonu anlatımı
10Eğitimde çoklu zeka kuramı - Ç.Z.K.'nın tanımı ve gelişimi - Ç.Z.K.'nın özellikleri - Öğrencilerin zeka alanlarının belirlenmesiKonu anlatımı
11Rehberlik ve Özel Eğitim - Özel eğitime muhtaç olma durumu - Okul fobisi - Zihinsel gelişim farklılıkları - Otistik çocuklar - Down sendromlu çocuklar - Hiperaktif çocuklar - Epileptik çocuklarKonu anlatımı
12Rehberlik ve iletişim - İletişim becerilerinin gereği ve önemi - İletişim düzeyleri - Sözel ve sözel olmayan iletişim - İletişim ve empatiKonu anlatımı
13Rehberlikte örgüt ve personelKonu anlatımı
14Okul rehberlik programlarının geliştirilmesiKonu anlatımı
15Genel değerlendirmeKonu anlatımı
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaya, A . 2004; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yayınları, Ankara Can, G. 2005; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegem Yayınları, Ankara Yeşilyaprak, B. 2002; Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Kuzgun, Y. 2004; İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2          2     
ÖÇ3                
ÖÇ4            4   
ÖÇ5          3     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek