Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D403B | İslam Medeniyeti Tarihi | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İslam medeniyetin kaynaklarını, diğer medeniyetlerden ayıran temel özellikleri, inanç, düşünce, sanat, kurumlar ve değerlerinin doğup gelişmesini öğretmek, günümüzdeki yansımaları ve dünya medeniyetleri arasındaki konumu hakkında öğrenciye genel bir bakış açısı kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Ahmet ÖZKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslam medeniyetinin ve medeniyet tarihinin kaynaklarını bilir | 2 | . İslam medeniyetini diğer medeniyetlerle karşılaştırır ve onu diğerlerinden ayıran özellikleri fark eder | 3 | İslam medeniyetinin ve kurumlarının oluşumunun, dini ilimlerdeki yerini ve kullanımını konumlandırır | 4 | İslam medeniyeti ve kurumlarının oluşum aşamaları hakkında bilgi sahibi olu |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hz. Peygamberden günümüze kadar İslam medeniyetini bütün kurum ve yapılanmalarıyla ele alır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kültür, Medeniyet, Medeniyetler ile İslam Medeniyeti ve Doğduğu Ortam. | | | 2 | İslam Medeniyetinin Kaynakları. | | | 3 | İslam Medeniyetinin Gelişim Aşamaları ve Temel Özellikleri, İslam Medeniyetinin Manevi Dinamikleri. | | | 4 | Sosyal Hayat. | | | 5 | İdarî Yapı, Divan. | | | 6 | Adliye, Hisbe, Şurta, Mezalim, Kazaskerlik. | | | 7 | Ekonomik Yapı. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Eğitim Öğretim. | | | 10 | İlmî Hayat (Sosyal, Fen ve Sağlık Bilimleri). | | | 11 | Kitap ve Kütüphaneler, Şeyhülislamlık ve Nakibul Eşraflık. | | | 12 | Sanat ve Mimari, Berid | | | 13 | Şehircilik, Vakıflar, Cami, Tekke, İmaret, Medrese, Kervansaray, Hamam, Çarşı, Çeşme. | | | 14 | İslam Medeniyeti ve Türkler, Ahilik. | | | 15 | İslam Medeniyetinin Batıya Tesirleri. | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İbrahim Sarıçam-Seyfettin Erşahin, İslam Medeniyeti Tarihi, TDV Yay., 3. Baskı, Ankara 2008, |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 2 | 15 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|