BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D401BDin EğitimiZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders, öğrencilerin din eğitimi ile ilgili kavramları dini gelişim ve öğrenme teorileri, Türkiye’de din eğitiminin tarihi ve bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1- Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar
2- Bazı dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır
3- Türkiye’de din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir
4- Din öğreten personelin niteliklerini ve eğitim süreçlerini tartışır
5- Bazı batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiye’de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din eğitimi dersine girişSoru-cevap- anlatım
2Eğitim ve din eğitimi ile ilgili bazı kavramlarSoru-cevap- anlatım
3Bilimsel disiplin olarak din eğitimi biliminin önemi ve amaçlarıSoru-cevap- anlatım
4Din ve öğrenme Soru-cevap- anlatım
5İslam tarihinde din eğitimine genel bakışSoru-cevap- anlatım
6Türkiye’de din öğretiminin tarihsel gelişimiSoru-cevap- anlatım
7Türkiye’de din eğitiminin hukuki dayanaklarıSoru-cevap- anlatım
8Ara sınav
9Din eğitim ve öğretiminin uygulama alanlarıSoru-cevap- anlatım
10Genel din öğretiminin alanı, mahiyeti ve sınırlarıSoru-cevap- anlatım
11Mesleki din eğitiminin alanı, mahiyeti ve sınırlarıSoru-cevap- anlatım
12Yaygın din eğitim ve öğretiminin alanı, mahiyeti ve sınırlarıSoru-cevap- anlatım
13Bazı Batı ülkelerinde din eğitimi (İngiltere ve Almanya örneği)Soru-cevap- anlatım
14Genel değerlendirmeSoru-cevap- anlatım
15Genel değerlendirmeSoru-cevap- anlatım
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
BİLGİN, Beyza,(1994), Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, ANKARA: Yeni Çizgi Yay. TOSUN, Cemal,(2002), Din Eğitimi Bilimine Giriş, ANKARA: PegemA Yayıncılık. AYHAN, Halis,(1999), Türkiye’de Din Eğitimi, İFAV Yay; CEBECİ, S. (2005) Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Akçağ Yayınları. Ankara. KAYMAKCAN, R. (2004) Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, Dem Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Seminer21020
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma12020
Ev Ödevi12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)123
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2         4      
ÖÇ3                
ÖÇ4          4     
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek