Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D401B | Din Eğitimi | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, öğrencilerin din eğitimi ile ilgili kavramları dini gelişim ve öğrenme teorileri, Türkiye’de din eğitiminin tarihi ve bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | - Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar | 2 | - Bazı dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır | 3 | - Türkiye’de din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir | 4 | - Din öğreten personelin niteliklerini ve eğitim süreçlerini tartışır | 5 | - Bazı batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiye’de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din eğitimi dersine giriş | Soru-cevap- anlatım | | 2 | Eğitim ve din eğitimi ile ilgili bazı kavramlar | Soru-cevap- anlatım | | 3 | Bilimsel disiplin olarak din eğitimi biliminin önemi ve amaçları | Soru-cevap- anlatım | | 4 | Din ve öğrenme | Soru-cevap- anlatım | | 5 | İslam tarihinde din eğitimine genel bakış | Soru-cevap- anlatım | | 6 | Türkiye’de din öğretiminin tarihsel gelişimi | Soru-cevap- anlatım | | 7 | Türkiye’de din eğitiminin hukuki dayanakları | Soru-cevap- anlatım | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Din eğitim ve öğretiminin uygulama alanları | Soru-cevap- anlatım | | 10 | Genel din öğretiminin alanı, mahiyeti ve sınırları | Soru-cevap- anlatım | | 11 | Mesleki din eğitiminin alanı, mahiyeti ve sınırları | Soru-cevap- anlatım | | 12 | Yaygın din eğitim ve öğretiminin alanı, mahiyeti ve sınırları | Soru-cevap- anlatım | | 13 | Bazı Batı ülkelerinde din eğitimi (İngiltere ve Almanya örneği) | Soru-cevap- anlatım | | 14 | Genel değerlendirme | Soru-cevap- anlatım | | 15 | Genel değerlendirme | Soru-cevap- anlatım | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
BİLGİN, Beyza,(1994), Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, ANKARA: Yeni Çizgi Yay. TOSUN, Cemal,(2002), Din Eğitimi Bilimine Giriş, ANKARA: PegemA Yayıncılık. AYHAN, Halis,(1999), Türkiye’de Din Eğitimi, İFAV Yay;
CEBECİ, S. (2005) Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Akçağ Yayınları. Ankara.
KAYMAKCAN, R. (2004) Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, Dem Yayınları, İstanbul.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Seminer | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|