Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D314B | Özel Öğretim Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan genel öğretim starejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kavrayıp uygular. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Programını ve ders kitaplarını inceleyip değerlendirir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimi alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanaklarını bilir. | 2 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programını tanır. | 3 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin genel amaçlarını tanır. | 4 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini tanır ve uygular. | 5 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim tekniklerini tanır ve uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisini bilir. | | | 2 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanaklarını bilir. | | | 3 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin genel amaçlarını bilir. | | | 4 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin temel beceri alanlarını bilir. | | | 5 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan stratejileri bilir. | | | 6 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan yöntemleri bilir.
| | | 7 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan teknikleri bilir. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan teknikleri bilir. | | | 10 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan araç-gereç ve materyalleri tanır. | | | 11 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programında yer alan temalar/konular hakkında bilgi sahibi olur. | | | 12 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programının uygulanmasında öğretmenin rolü ve aile ile iş birliği ilişkisinin önemini kavrar. | | | 13 | Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. | | | 14 | Dinlenecek/izlenecek materyallerin içeriğinde bulunması gereken özellikleri bilir. | | | 15 | Dinlenecek/izlenecek materyallerin içeriğinde bulunması gereken özellikleri bilir. | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nurullah ALTAŞ, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretimi.
Editör: Ahmet DOĞANAY, Öğretim İlke ve Yöntemleri. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | 2 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | 4 | | | 4 | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|