BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D314BÖzel Öğretim YöntemleriZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan genel öğretim starejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini kavrayıp uygular. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Programını ve ders kitaplarını inceleyip değerlendirir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Öğrenme Çıktıları
1Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimi alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanaklarını bilir.
2Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programını tanır.
3Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin genel amaçlarını tanır.
4Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerini tanır ve uygular.
5Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim tekniklerini tanır ve uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisini bilir.
2Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanaklarını bilir.
3Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin genel amaçlarını bilir.
4Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin temel beceri alanlarını bilir.
5Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan stratejileri bilir.
6Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan yöntemleri bilir.
7Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan teknikleri bilir.
8Ara Sınav
9Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan teknikleri bilir.
10Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanılan araç-gereç ve materyalleri tanır.
11Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi programında yer alan temalar/konular hakkında bilgi sahibi olur.
12Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programının uygulanmasında öğretmenin rolü ve aile ile iş birliği ilişkisinin önemini kavrar.
13Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur.
14Dinlenecek/izlenecek materyallerin içeriğinde bulunması gereken özellikleri bilir.
15Dinlenecek/izlenecek materyallerin içeriğinde bulunması gereken özellikleri bilir.
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nurullah ALTAŞ, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretimi. Editör: Ahmet DOĞANAY, Öğretim İlke ve Yöntemleri.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1            3   
ÖÇ2                
ÖÇ3          2     
ÖÇ4           4  4 
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek