BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D310BTopluma Hizmet UygulamalarıZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Topluma Hizmet Uygulamaları Toplumun geleceğini inşa eden öğretmenlerin, eğitim fakültelerinde toplumsal sorumluluk, toplumla bütünleşme, toplumun sorunlarını teşhis etme ve onlara çözüm bulma, çeşitli kurum ve kuruluşları tanıma, onlarla işbirliği yapma, proje üretmeyi amaçlayan bir derstir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Fakülte olarak bu dersin yürütülmesinde; öğrencilerin, öğretim elemanlarının, öğrenci danışmanlarının, anabilim dalı başkanlıklarının, bölüm başkanlıklarının ve fakülte dekanlıklarının görev ve sorumlulukları ile topluma hizmet çalışmalarının planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarına ilişkin düzenlemeleri kapsayan bir yönerge hazırlanmıştır.
2
3topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrayacak
4sosyal ve güncel sorunların farkına varacak
5sorunların çözümüne yönelik projeler üretebilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
THU dersi her anabilim dalında bir dönem okutulan 1 saat teorik, 2 saat uygulama olmak üzere 3 saat ve 2 kredilik zorunlu bir derstir.Bu ders anabilim dallarının eğitim-öğretim planlarının özelliklerine göre genelde üçüncü ya da dördüncü sınıfta güz veya bahar döneminde okutulmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Topluma hizmet uygulamalarının gelişimi
2Yoksulluk, sigorta ve sosyal yardım yapılan aileler,sağlık hizmetlerinin gelişimi.
3Sosyal hizmetlerin bireyselleştirilmesi
4Sosyal hizmetlerde topluma hizmet uygulamaları
5Vatandaşlara yönelik tavsiyeler
6Çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmetler
7Çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmetler
8Ara sınav
9Anne ve çocukların refah düzeylerinin yükseltilmesi
10Okul çağındaki çocukların sağlık ve refah düzeylerinin artırılması
11Problemli çocuklara yönelik çalışmalar
12Çocuk İşçiler
13Yaşlıların refahı ve zihinsel sağlık hizmetleri
14Yerleşmeler ve topluluk merkezleri.
15Yerleşmeler ve topluluk merkezleri
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara Şeker, A. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Nobel Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma818
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1         5      
ÖÇ2                
ÖÇ3            33 3
ÖÇ4                
ÖÇ5          2     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek