Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D310B | Topluma Hizmet Uygulamaları | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Topluma Hizmet Uygulamaları Toplumun geleceğini inşa eden öğretmenlerin, eğitim fakültelerinde toplumsal sorumluluk, toplumla bütünleşme, toplumun sorunlarını teşhis etme ve onlara çözüm bulma, çeşitli kurum ve kuruluşları tanıma, onlarla işbirliği yapma, proje üretmeyi amaçlayan bir derstir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fakülte olarak bu dersin yürütülmesinde; öğrencilerin, öğretim elemanlarının, öğrenci danışmanlarının, anabilim dalı başkanlıklarının, bölüm başkanlıklarının ve fakülte dekanlıklarının görev ve sorumlulukları ile topluma hizmet çalışmalarının planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarına ilişkin düzenlemeleri kapsayan bir yönerge hazırlanmıştır. | 2 | | 3 | topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrayacak | 4 | sosyal ve güncel sorunların farkına varacak | 5 | sorunların çözümüne yönelik projeler üretebilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
THU dersi her anabilim dalında bir dönem okutulan 1 saat teorik, 2 saat uygulama olmak üzere 3 saat ve 2 kredilik zorunlu bir derstir.Bu ders anabilim dallarının eğitim-öğretim planlarının özelliklerine göre genelde üçüncü ya da dördüncü sınıfta güz veya bahar döneminde okutulmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Topluma hizmet uygulamalarının gelişimi
| | | 2 | Yoksulluk, sigorta ve sosyal yardım yapılan aileler,sağlık hizmetlerinin gelişimi. | | | 3 | Sosyal hizmetlerin bireyselleştirilmesi | | | 4 | Sosyal hizmetlerde topluma hizmet uygulamaları | | | 5 | Vatandaşlara yönelik tavsiyeler | | | 6 | Çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmetler | | | 7 | Çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmetler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Anne ve çocukların refah düzeylerinin yükseltilmesi | | | 10 | Okul çağındaki çocukların sağlık ve refah düzeylerinin artırılması | | | 11 | Problemli çocuklara yönelik çalışmalar | | | 12 | Çocuk İşçiler | | | 13 | Yaşlıların refahı ve zihinsel sağlık hizmetleri | | | 14 | Yerleşmeler ve topluluk merkezleri. | | | 15 | Yerleşmeler ve topluluk merkezleri | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara
Şeker, A. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Nobel Yayıncılık, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | 3 | 3 | | 3 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | 2 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|