BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D311BSınıf YönetimiZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Temel kavramları, prensipler ve sınıf yönetiminin doğası ile ilgili bilgileri kavramak ve ilkeleri uygulayabilme yeteneğini geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Öğrenme Çıktıları
1Sınıf yönetiminin boyutlarını açıklayabileceklerdir
2Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklayabileceklerdir
3Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi saptayabilecekler
4Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama teknikleri konusunda bilgi edinecekler
5İstenmedik davranışların giderilmesi için gerekli strateji ve teknikler konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır.
6Uygun bir öğrenme ortamı hazırlayacak
7
8
9
10
11
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf ortamı ve grup etkileşimleri, sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, sınıf içinde zaman kullanımı, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, yeni bir döneme başlangıç, olumlu ve öğrenmeye uygun bir ortam oluşturma, sınıf içerisinde karşılaşılan davranış problemleri ve bunlara karşı geliştirilecek önlemler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi Ders içeriğinin incelenmesi
2SINIF ORGANİZASYONU Konu anlatımı
3SINIF İLETİŞİM Konu anlatımı
4SINIF ORTAMI VE GRUP ETKİLEŞİMİ Konu anlatımı
5DİSİPLİN VE SINIF KURALLARI Konu anlatımı
6DİSİPLİN VE SINIF KURALLARI Konu anlatımı
7ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN SOSYAL VE PSİKOLOJİK FAKTÖRLER Konu anlatımı
8Ara sınav
9İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI VE YAKLAŞIMLARI Konu anlatımı
10SINIF İÇİNDE ZAMAN YÖNETİMİ Konu anlatımı
11OKULLARDA ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ Konu anlatımı
12MOTİVASYON Konu anlatımı
13Olumlu öğrenme ortamı oluşturma Konu anlatımı
14Öğretimin yöntemi, Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı Konu anlatımı
15Örnek Olaylar ve Çözüm SeçenekleriKonu anlatımı
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaya, Z. 2006; Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Aydın, A., 2000; Sınıf Yönetimi Alfa Yayıncılık, İstanbul Başar, H., 2008; Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Çelikten, M., 2009; Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Erdem, M. 2005, Sınıf Yönetimi, Epsilon Yayıncılık, İstanbul Gülşen, C., 2010; Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Karip, E., 2002; Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Karslı, M.D., 2009; İlköğretimde Sınıf Yönetimi, Kök Yayıncılık, Ankara Küçükahmet, L. 2006, Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Özyürek, M., 1997; Sınıfta Davranış Yönetimi, Karatepe Yayınları, Ankara Ünal, S., Ada, S., 2000; Sınıf Yönetimi Marmara Ün. Teknik Eğitim Fak. Yayınları, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1          4     
ÖÇ2                
ÖÇ3           4    
ÖÇ4                
ÖÇ5            5   
ÖÇ6            3   
ÖÇ7                
ÖÇ8                
ÖÇ9                
ÖÇ10                
ÖÇ11                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek