|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D311B | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Temel kavramları, prensipler ve sınıf yönetiminin doğası ile ilgili bilgileri kavramak ve ilkeleri uygulayabilme yeteneğini geliştirmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sınıf yönetiminin boyutlarını açıklayabileceklerdir | 2 | Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklayabileceklerdir | 3 | Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi saptayabilecekler | 4 | Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama teknikleri konusunda bilgi edinecekler | 5 | İstenmedik davranışların giderilmesi için gerekli strateji ve teknikler konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. | 6 | Uygun bir öğrenme ortamı hazırlayacak | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | | 11 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf ortamı ve grup etkileşimleri, sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, sınıf içinde zaman kullanımı, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, yeni bir döneme başlangıç, olumlu ve öğrenmeye uygun bir ortam oluşturma, sınıf içerisinde karşılaşılan davranış problemleri ve bunlara karşı geliştirilecek önlemler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi
| Ders içeriğinin incelenmesi | | 2 | SINIF ORGANİZASYONU
| Konu anlatımı | | 3 | SINIF İLETİŞİM
| Konu anlatımı | | 4 | SINIF ORTAMI VE GRUP ETKİLEŞİMİ
| Konu anlatımı | | 5 | DİSİPLİN VE SINIF KURALLARI
| Konu anlatımı | | 6 | DİSİPLİN VE SINIF KURALLARI
| Konu anlatımı | | 7 | ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN SOSYAL VE PSİKOLOJİK FAKTÖRLER
| Konu anlatımı | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI VE YAKLAŞIMLARI
| Konu anlatımı | | 10 | SINIF İÇİNDE ZAMAN YÖNETİMİ
| Konu anlatımı | | 11 | OKULLARDA ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
| Konu anlatımı | | 12 | MOTİVASYON
| Konu anlatımı | | 13 | Olumlu öğrenme ortamı oluşturma
| Konu anlatımı | | 14 | Öğretimin yöntemi, Sınıf yönetiminde eğitim teknolojisinin kullanımı
| Konu anlatımı | | 15 | Örnek Olaylar ve Çözüm Seçenekleri | Konu anlatımı | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kaya, Z. 2006; Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara
Aydın, A., 2000; Sınıf Yönetimi Alfa Yayıncılık, İstanbul Başar, H., 2008; Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Çelikten, M., 2009; Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Erdem, M. 2005, Sınıf Yönetimi, Epsilon Yayıncılık, İstanbul Gülşen, C., 2010; Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Karip, E., 2002; Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Karslı, M.D., 2009; İlköğretimde Sınıf Yönetimi, Kök Yayıncılık, Ankara Küçükahmet, L. 2006, Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Özyürek, M., 1997; Sınıfta Davranış Yönetimi, Karatepe Yayınları, Ankara Ünal, S., Ada, S., 2000; Sınıf Yönetimi Marmara Ün. Teknik Eğitim Fak. Yayınları, İstanbul | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|