BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D307BDini İletişim ve RehberlikZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dini rehberliğin teorik ve pratik açılardan arka planını açıklayarak öğrencilerde dini rehberlik alanını kuramsal açıdan tanıtmak. Dini rehberlik alanlarını öğrencilere gösterip bu alanların her birine uygun rehberlik ilkelerini ve becerisini kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Ahmet ÖZKAN
Öğrenme Çıktıları
1Dini Rehberlik alanını kuramsal ve uygulama yönleriyle bilir.
2Dini rehberlik ile danışmanlık arasındaki ilişkiyi açıklayarak temel kavramlara sahip olur.
3Dini rehberliği ihtiyaç haline getiren sosyo-kültürel ve dini sebepleri analiz eder.
4Din ve iletişim arasındaki ilişkinin farkına varır, dini iletişimin özelliklerini kavrar.
5Dini rehberlikle ilgili etkili iletişim becerilerini kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Din hizmetleri rehberliği ve iletişim
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Rehberlik: Tanımı, Amacı, İlkeleri, Kapsamı ve Alanları.
2Rehberliğin Gelişimini Sağlayan Sebepler
3Rehberlik Teknikleri: Bireyi Tanıma Teknikleri
4Din Hizmetleri Alanında Rehberlik Hizmetleri: Tanım, Amaç ve İlkeler.
5Rehberlikle İlişkisi Bakımından Vahiy ve Hz. Peygamber
6Din Hizmetlerinde Rehberlik Hizmeti Olarak Dinî ve Psikolojik Danışmanlık
7Danışman Olarak Din Görevlisi
8Ara Sınav
9Din Hizmetlerinde Hedef Kitle ve Özellikleri
10Etkin Dinî Danışmanlık İçin Temel Paradigma: Karakter Etiği
11Din Hizmetlerinde İletişim ve İletişim Engelleri
12Din Hizmetlerinde İletişimin İlkeleri ve Metotları
13Etkin Dinî Danışmanlık İçin Temel İletişim Becerileri: Terapötik Diyalog
14Genel Değerlendirme: Sosyal Hizmetlerde Dinî Danışmanlık ve Rehberlik
15Genel Değerlendirme: Sosyal Hizmetlerde Dinî Danışmanlık ve Rehberlik
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Gerard Egan, Psikolojik Danışma Becerileri, Kaknüs Yay., İstanbul 2011. 2. Stephen R. Covey, Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı, Varlık Yay., İstanbul 1998. 3. Hasan Tan, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Meb Yay., İstanbul 1989; 4. Yıldız Kuzgun, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Ankara 1991; 5. Binnur Yeşilyaprak, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yay., Ankara 2000. 6. ed. Cemal TOSUN, Din Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fak. Yay., Eskişehir 1999. 7. Mevlüt KAYA, Din Eğitiminde İletişim ve Dinî Tutum, Etüt Yay., Samsun 1998. 8. Nurullah Altaş, Dini Danışmanlığın Teorik Temelleri, AÜİFD, 2000; 9. Nurullah Altaş, Hastanelerde Dini Danışmanlık Hizmetleri, AÜİFD, 1999. 10. Üzeyir Ok, Dini Danışmanlık Tanımı ve Tarihi, Ankara 2012; 11. Şuayip Özdemir,Cezaevlerinde Din Eğitimi ve Dini Danışmanlık, Ankara 2012. 12. Mustafa Köylü, Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim, Ankara 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Tartışma14114
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)97
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1           22   
ÖÇ2                
ÖÇ3         3 2 5 5
ÖÇ4                
ÖÇ5           43   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek