|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D307B | Dini İletişim ve Rehberlik | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dini rehberliğin teorik ve pratik açılardan arka planını açıklayarak öğrencilerde dini rehberlik alanını kuramsal açıdan tanıtmak. Dini rehberlik alanlarını öğrencilere gösterip bu alanların her birine uygun rehberlik ilkelerini ve becerisini kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Ahmet ÖZKAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dini Rehberlik alanını kuramsal ve uygulama yönleriyle bilir. | 2 | Dini rehberlik ile danışmanlık arasındaki ilişkiyi açıklayarak temel kavramlara sahip olur. | 3 | Dini rehberliği ihtiyaç haline getiren sosyo-kültürel ve dini sebepleri analiz eder. | 4 | Din ve iletişim arasındaki ilişkinin farkına varır, dini iletişimin özelliklerini kavrar. | 5 | Dini rehberlikle ilgili etkili iletişim becerilerini kazanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Din hizmetleri rehberliği ve iletişim | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Rehberlik: Tanımı, Amacı, İlkeleri, Kapsamı ve Alanları. | | | 2 | Rehberliğin Gelişimini Sağlayan Sebepler | | | 3 | Rehberlik Teknikleri: Bireyi Tanıma Teknikleri | | | 4 | Din Hizmetleri Alanında Rehberlik Hizmetleri: Tanım, Amaç ve İlkeler. | | | 5 | Rehberlikle İlişkisi Bakımından Vahiy ve Hz. Peygamber
| | | 6 | Din Hizmetlerinde Rehberlik Hizmeti Olarak Dinî ve Psikolojik Danışmanlık
| | | 7 | Danışman Olarak Din Görevlisi
| | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Din Hizmetlerinde Hedef Kitle ve Özellikleri
| | | 10 | Etkin Dinî Danışmanlık İçin Temel Paradigma: Karakter Etiği
| | | 11 | Din Hizmetlerinde İletişim ve İletişim Engelleri
| | | 12 | Din Hizmetlerinde İletişimin İlkeleri ve Metotları
| | | 13 | Etkin Dinî Danışmanlık İçin Temel İletişim Becerileri: Terapötik Diyalog
| | | 14 | Genel Değerlendirme: Sosyal Hizmetlerde Dinî Danışmanlık ve Rehberlik | | | 15 | Genel Değerlendirme: Sosyal Hizmetlerde Dinî Danışmanlık ve Rehberlik | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Gerard Egan, Psikolojik Danışma Becerileri, Kaknüs Yay., İstanbul 2011.
2. Stephen R. Covey, Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı, Varlık Yay., İstanbul 1998.
3. Hasan Tan, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Meb Yay., İstanbul 1989;
4. Yıldız Kuzgun, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Ankara 1991;
5. Binnur Yeşilyaprak, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yay., Ankara 2000.
6. ed. Cemal TOSUN, Din Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fak. Yay., Eskişehir 1999.
7. Mevlüt KAYA, Din Eğitiminde İletişim ve Dinî Tutum, Etüt Yay., Samsun 1998.
8. Nurullah Altaş, Dini Danışmanlığın Teorik Temelleri, AÜİFD, 2000;
9. Nurullah Altaş, Hastanelerde Dini Danışmanlık Hizmetleri, AÜİFD, 1999.
10. Üzeyir Ok, Dini Danışmanlık Tanımı ve Tarihi, Ankara 2012;
11. Şuayip Özdemir,Cezaevlerinde Din Eğitimi ve Dini Danışmanlık, Ankara 2012.
12. Mustafa Köylü, Psiko-Sosyal Açıdan Dini İletişim, Ankara 2006. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | 2 | 2 | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | 3 | | 2 | | 5 | | 5 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | 4 | 3 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|