BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D305BDin FelsefesiZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Din Felsefesinin mahiyeti ve temel tartışmalarını kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Mutlu AKSOY
Öğrenme Çıktıları
1Din Felsefesinin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur.
2 Din Felsefesinin temel problemleri ve kavramlarını tanır
3Din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi kavrar
4Din felsefesine ilişkin temel problemleri irdeler
5 Din felsefesine ilişkin sorunlara getirilen çözümleri değerlendirmesine yardımcı olur.
6
7
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Din felsefesinin konusu, yöntemi ve kaynakları, akıl-iman ilişkisi, teistik ve ateistik kanıtların felsefi açıdan irdelenmesi, kötülük sorunu ve farklı teodiseler, Tanrı hakkında konuşmanın imkân ve mahiyeti, Tanrı’nın sıfatları ve evrenle ilişkisi, vahiy, mucize, ahiret gibi dini kavramların felsefi açıdan analizi, din-bilim ilişkisi, dinlerin çokluğu olgusuna farklı yaklaşımlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din felsefesi, tanımı alanı yöntemi ve kaynakları
2Akıl-iman ilişkisi
3Tanrının varlığının delilleri ontolojik kanıt
4kozmolojik kanıt
5ahlak kanıtı, teleolojik kanıt
6dini tecrübe kanıtı, Din dili
7Tanrının sıfatları ve alamle ilişkisi
8Ara Sınav
9Din-bilim ilişkisinde uyuşma ve tamamlama-çatışma ve ayrışma
10Ateizm ve kötülük problemi
11Ölümden sonra hayat, felsefi dayanakları
12Tanrı tasavvurları,Teizm ve deizm
13Panteizm, panenteizm, agnostisizm
14Dinlerin farklılığı ve dini çoğulculuk
15Panteizm, Panenteizm, Agnostisizm
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mehmet Aydın,Din felsefesi, Selçuk Yay., Ankara, 1994. Din Felsefesine dair okumalar I-II, ed.Recep Alpyağıl, İz Yay., Micheal Peterson vd. Akıl ve İnanç, Küre Yay.,İstanbul, 2009.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım11414
Tartışma11414
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
Okuma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2         2      
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5          5     
ÖÇ6                
ÖÇ7                
ÖÇ8                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek