|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D303B | Kelam | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Tarihi süreç içerisinde ortaya çıkan ve tartışılan klasik kelamın önemli konuları hakkında öğrenciyi bilgilendirerek, Kelam sorunlarının çözümünde öğrencinin kapasitesini artırmak ve düşünme melekesinin gelişmesine katkıda bulunmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tarihi süreç içerisinde ortaya çıkan ve tartışılan kelam sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Kelami konularda karşılaşabileği sorunları çözme becerisi kazanır. | 3 | Öğrencinin analitik düşünme yeteneği gelişir | 4 | Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenlerini açıklayabilir | 5 | bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi, Allah’ın varlığının ve birliğinin temellerini kavrar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenleri, bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi, Allah’ın varlığının ve birliğinin temelleri, nübüvvetin imkanı ve ispatı, peygamberliğe ilişkin sorunlar, ahiret hayatının imkan ve ispatı, kaza ve kader, ecel ve ömür, dualite sorunu, ahlak, dua ve tevbe, kıyamet alametleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş
| | | 2 | Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenleri
| | | 3 | Bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi
| | | 4 | Allah’ın varlığının ve birliğinin temelleri
| | | 5 | Nübüvvetin imkanı ve ispatı
| | | 6 | Peygamberliğe ilişkin sorunlar
| | | 7 |
Peygamberliğe ilişkin sorunlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ahiret hayatının imkan ve ispatı
| | | 10 | Kıyamet alametleri | | | 11 |
Kaza ve Kader | | | 12 |
Ecel ve Ömür | | | 13 | Dua ve Tevbe | | | 14 | Dualite sorunu, Ahlak | | | 15 | Dualite sorunu, Ahlak | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Emrullah Yüksel, Sistematik Kelam, İz Yay.,İst. 2005
(Komisyon), Kelam El Kitabı, (Editör: Şaban Ali Düzgün), Grafiker Yay., Ankara 2012
Şerafeddin Gölcük-Süleyman Toprak, Kelam, Selçuk Üniversitesi Yay., Konya 1988
Bekir Topaloğlu, Allah´ın Varlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara 2001
Mevlut Ozler, İslam Düşüncesinde Tevhid, Nun Yayıncılık, İstanbul 1995 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | 2 | 2 | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | 2 | | | 3 | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|