BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D303BKelamZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tarihi süreç içerisinde ortaya çıkan ve tartışılan klasik kelamın önemli konuları hakkında öğrenciyi bilgilendirerek, Kelam sorunlarının çözümünde öğrencinin kapasitesini artırmak ve düşünme melekesinin gelişmesine katkıda bulunmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Tarihi süreç içerisinde ortaya çıkan ve tartışılan kelam sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
2Kelami konularda karşılaşabileği sorunları çözme becerisi kazanır.
3Öğrencinin analitik düşünme yeteneği gelişir
4Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenlerini açıklayabilir
5 bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi, Allah’ın varlığının ve birliğinin temellerini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenleri, bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi, Allah’ın varlığının ve birliğinin temelleri, nübüvvetin imkanı ve ispatı, peygamberliğe ilişkin sorunlar, ahiret hayatının imkan ve ispatı, kaza ve kader, ecel ve ömür, dualite sorunu, ahlak, dua ve tevbe, kıyamet alametleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Kelam ilminin doğuşu ve özgünlüğü, kelam ekolleri ve doğuş nedenleri
3Bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri, varlık teorisi
4Allah’ın varlığının ve birliğinin temelleri
5Nübüvvetin imkanı ve ispatı
6Peygamberliğe ilişkin sorunlar
7 Peygamberliğe ilişkin sorunlar
8Ara Sınav
9Ahiret hayatının imkan ve ispatı
10Kıyamet alametleri
11 Kaza ve Kader
12 Ecel ve Ömür
13Dua ve Tevbe
14Dualite sorunu, Ahlak
15Dualite sorunu, Ahlak
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Emrullah Yüksel, Sistematik Kelam, İz Yay.,İst. 2005 (Komisyon), Kelam El Kitabı, (Editör: Şaban Ali Düzgün), Grafiker Yay., Ankara 2012 Şerafeddin Gölcük-Süleyman Toprak, Kelam, Selçuk Üniversitesi Yay., Konya 1988 Bekir Topaloğlu, Allah´ın Varlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara 2001 Mevlut Ozler, İslam Düşüncesinde Tevhid, Nun Yayıncılık, İstanbul 1995
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1          4     
ÖÇ2           22   
ÖÇ3                
ÖÇ4         2  3   
ÖÇ5            5   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek