BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D301BKur'an Okuma ve Tecvid IVZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kuran'ın güzel sesle ve tevcvid kurallarına göre daha doğru daha düzgün okunması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. Yusuf TOPYAY
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler mezun olduktan sonra Kuranı doğru ve güzel birbiçimde okurlar.
2Sonraki nesillere Kuran kültürünü aktarmak suretiyle nesiller arasında birlik ve beraberliğin oluşmasına ve tarih şuurunun yerleşmeine olumlu katkı sağlar
3Kuran eğitim ve öğretiminin sağlııklı bir şekilde yürütür.
4Toplumun dinsel etkinliklerinin yürütülmesine katkı sağlar.
5Arapça ve tefsir öğreniminin gelişmesine yardımcı olur.
6Toplumun ahlaki ve manevi değerlerinin oluşmasında ve gelişmesinde etkin rol oynar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kuran'ı Hz. peygamberin okuduğu şekliyle, lafızlarına dikkat ederek ve anlamını gözeterek her türlü okumayı içerisine alır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Harflerin Sıfatları (Zıddı Olanlar) / Ezber Okuma: Yasin Suresi, sayfa: 1.
2Harflerin Sıfatları (Zıddı Olmayanlar) / Ezber Okuma: Yasin Suresi, sayfa: 2.
3Kur’an Okuma Tarzları (Tahkîk Ve Tertîl) / Yüzünden Okuma: 8.Cüz (İlk On sayfa).
4Kur’an Okuma Tarzları (Tedvîr, Hadr) / Yüzünden Okuma: 8.Cüz (Son On Sayfa).
5İstiaze ve Besmele Hükmü / Ezber Okuma: Yasin Suresi, sayfa: 3.
6İstiaze ve Besmelenin Okunuş Şekilleri / Ezber Okuma: Yasin Suresi, sayfa: 4.
7Vakıf ve Çeşitleri / Yüzünden Okuma: 9.Cüz (İlk On sayfa).
8Ara sınav
9İbtida Ve Çeşitleri / Yüzünden Okuma: 9.Cüz (Son On sayfa).
10Vasıl Kavramı ve Kuralları /Ezber Okuma: Yasin Suresi, sayfa: 5
11Kat’ Kavramları ve Kuralları /Ezber Okuma: Yasin Suresi, sayfa: 6. .
12Kur’an’ın Seslendirilmesinde Lahn Olgusu (Lahn-ı Celî) / Yüzünden Okuma: 10.Cüz (İlk On sayfa).
13Kur’an’ın Seslendirilmesinde Lahn Olgusu (Lahn-ı Hafî) /Yüzünden Okuma: 10.Cüz (Son On sayfa).
14Kur’an’ı Tilavet Adabı (Zahirî Edepler) /Ezber Okuma: Mülk Suresi, sayfa: 1-2-3.
15Kur’an’ı Tilavet Adabı (Batınî Edepler) /Ezber Okuma: Nebe Suresi, sayfa: 1-2
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kur'an-ı Kerim
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Gösterme14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14228
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)119
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1           4    
ÖÇ2           5    
ÖÇ3         3  3   
ÖÇ4          3     
ÖÇ5          3     
ÖÇ6          3 4   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek