BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D202BTefsirZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kur´an´ı tefsir edebilme melekesinin geliştirilmesi Klasik tefsir çalışmaları hakkında bilgi vermek ve müfessirlerin Kur´an´a yaklaşım biçimlerini göstermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yusuf TOPYAY
Öğrenme Çıktıları
1Klasik tefsir çalışmalarının niteliğini tanımak.
2Meşhur müfessirlerin metotlarına vakıf olmak.
3Tefsir metinlerini tahlil edip yorumlamak.
4Metin analizi yapmak
5Kaynak kullanma ve veri toplama tekniklerini tanır ve verileri değerlendirmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Rivayet temelli tefsir metinlerinden ve dirayet tefsirlerinden örnek metinler okumak. Metin analizi, yapmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Erken dönem tefsir çalışmaları
2İlk tefsir örnekleri
3Kur´an´ın Kur´an´la tefsiri
4Kur´an´ın sünnetle tefsiri
5Erken dönem Kur´an ve tefsir çalışmaları
6Erken dönemde meşhur müfessirler ve belli başlı tefsirler
7Genel değerlendirme
8Vize sınavı
9Rivayet tefsiri
10 İdeal bir tefsir nasıl olmalıdır? Kur’ân’ı tefsir etmek için uygulanacak önemli yöntemler.
11Dilbilimsel tefsir, Kelami tefsir, Fıkhi tefsirler.
12Dirayet tefsiri
13İçtimai tefsir, Mezhebi tefsir.
14Tasavvufi tefsirler, İlmi tefsir.
15Genel değerlendirme
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Muhsin Demirci, Tefsir Tarihi, İstanbul 2008; Mustafa Öztürk, Tefsir Tarihi Araştırmaları, Ankara 2005. Taberi, Camiu´l-Beyan, Beyrut 1999; İbn Kesir, Tefsiru´l-Kur´ani´l-Azim, Beyrut 1983; Suyuti, ed-Dürrü´l-Mensur, Beyrut 1983; Zemahşri, el-Keşşaf, Beyrut 1977; Fahreddin er-Razi, Mefatihu´l-Ğayb, Beyrut 2004; Muhammed Hüseyn ez-Zehebî, et-Tefsîr ve´l-Müfessirûn, Kahire 1976; İsmail Cerrahoğlu, İsmail, Tefsir Tarihi, Ankara 1988. Muhammed Hüseyn Zehebî, et-Tefsîr ve´l-Müfessirûn, Beyrut 2004. Ebû Ca´fer Muhammed b. Cerîr et-Taberî, Camiu´l-Beyân an Tevili Âyi´l-Kur´an, Beyrut 2004. Fahreddîn Râzî, Mefâtîhu´l-Ğayb, Beyrut 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma14342
Ev Ödevi10110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)122
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1             2 2
ÖÇ2                
ÖÇ3            2   
ÖÇ4          3     
ÖÇ5             5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek