Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D213B | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretim ilke ve yöntemlerini kavramak, bu yöntemleri örnek öğretim etkinlikleri düzenleyerek uygulamaya dökmek, öğretim yöntemleri bilgisi sahip olmak, öğretim yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını belirlemek yöntemin sosyal, zihinsel, duyuşsal gelişim sürecine etkilerini analiz etmek ve çağdaş ve geleneksel öğretim yöntemlerini sıralamak, akademik motivasyonu tanımlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yard. Doç. Dr. Mustafa Şengün |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretim ilkelerini açıklayabilme | 2 | Öğretim yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yönlerini açıklayabilme | 3 | Öğretim yöntem ve tekniklerin öğrenme sürecine etkilerini kavrama | 4 | Performansa ve sürece dayalı yöntemleri belirleme | 5 | Çağdaş öğrenme yöntemlerini sıralama | 6 | Kavram öğretiminde kullanılan teknikleri belirleme | 7 | Kavram öğretiminde kullanılan tekniklere ilişkin etkinlikler geliştirme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretim, eğitim ögeleri, öğrenme, öğretim, programı eğitim programı, öğretim programı, örtük program, öğretim ilkeleri, strateji teknik yöntem, öğretim yöntemler ve teknikleri, çağdaş ve geleneksel öğretim yöntemleri, akademik motivasyon, Kavram öğretiminde teknikler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | Konu aktarımı | | 2 | Eğitim ve öğretim programı | Konu aktarımı | | 3 | Öğrenme, öğretim, | Konu aktarımı | | 4 | Öğretim ilkeleri | Konu aktarımı | | 5 | Öğretim yöntem ve teknikler | Konu aktarımı | | 6 | Çağdaş ve geleneksel öğretim yöntemleri, | Konu aktarımı | | 7 | Öğrenme modelleri ve stratejileri | Konu aktarımı | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Öğretim yöntemlerin öğrenme sürecine etkileri | Konu aktarımı | | 10 | Kavram öğretiminde teknikler | Konu aktarımı | | 11 | Alternatif ölçme teknikleri ve uygulamaları | Konu aktarımı | | 12 | Öğretim yöntemi ve motivasyon | Konu aktarımı | | 13 | Akademik motivasyonu sağlayıcı yöntemler | Konu aktarımı | | 14 | Öğretim uygulamalarında İyi Örnekler | Konu aktarımı | | 15 | Öğretimde Etkinlik Geliştirme | Konu aktarımı | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
MEB.(2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4-5. Sınıflar). Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
Moore, K. D. (2005). Effective instructional strategies from theory to practice. Sage Publications 2455 Teller Road. Thousand Oaks California
Tan, Ş. (2005). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Klein, J., Taveras,S., Hope King,S.H, Commitante, Curtis-Bey,L Stripling, B. (2009).Project-Based Learning: Inspiring Middle SchoolStudents to Engage in Deep and Active Learning. Division of Teaching and Learning Office of Curriculum, Standards, and Academic Engagement. NYC Department of Education. New York, New York 10007
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 32 | 32 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | 4 | 5 | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | 4 | | | 3 | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | 2 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|