BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D213BÖğretim İlke ve YöntemleriZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretim ilke ve yöntemlerini kavramak, bu yöntemleri örnek öğretim etkinlikleri düzenleyerek uygulamaya dökmek, öğretim yöntemleri bilgisi sahip olmak, öğretim yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını belirlemek yöntemin sosyal, zihinsel, duyuşsal gelişim sürecine etkilerini analiz etmek ve çağdaş ve geleneksel öğretim yöntemlerini sıralamak, akademik motivasyonu tanımlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yard. Doç. Dr. Mustafa Şengün
Öğrenme Çıktıları
1Öğretim ilkelerini açıklayabilme
2Öğretim yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yönlerini açıklayabilme
3Öğretim yöntem ve tekniklerin öğrenme sürecine etkilerini kavrama
4Performansa ve sürece dayalı yöntemleri belirleme
5Çağdaş öğrenme yöntemlerini sıralama
6Kavram öğretiminde kullanılan teknikleri belirleme
7Kavram öğretiminde kullanılan tekniklere ilişkin etkinlikler geliştirme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim, eğitim ögeleri, öğrenme, öğretim, programı eğitim programı, öğretim programı, örtük program, öğretim ilkeleri, strateji teknik yöntem, öğretim yöntemler ve teknikleri, çağdaş ve geleneksel öğretim yöntemleri, akademik motivasyon, Kavram öğretiminde teknikler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallarKonu aktarımı
2Eğitim ve öğretim programıKonu aktarımı
3Öğrenme, öğretim, Konu aktarımı
4Öğretim ilkeleriKonu aktarımı
5Öğretim yöntem ve tekniklerKonu aktarımı
6Çağdaş ve geleneksel öğretim yöntemleri,Konu aktarımı
7Öğrenme modelleri ve stratejileriKonu aktarımı
8Ara Sınav
9Öğretim yöntemlerin öğrenme sürecine etkileriKonu aktarımı
10Kavram öğretiminde tekniklerKonu aktarımı
11Alternatif ölçme teknikleri ve uygulamalarıKonu aktarımı
12Öğretim yöntemi ve motivasyonKonu aktarımı
13Akademik motivasyonu sağlayıcı yöntemlerKonu aktarımı
14Öğretim uygulamalarında İyi ÖrneklerKonu aktarımı
15Öğretimde Etkinlik GeliştirmeKonu aktarımı
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
MEB.(2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4-5. Sınıflar). Ankara: MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Moore, K. D. (2005). Effective instructional strategies from theory to practice. Sage Publications 2455 Teller Road. Thousand Oaks California Tan, Ş. (2005). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Klein, J., Taveras,S., Hope King,S.H, Commitante, Curtis-Bey,L Stripling, B. (2009).Project-Based Learning: Inspiring Middle SchoolStudents to Engage in Deep and Active Learning. Division of Teaching and Learning Office of Curriculum, Standards, and Academic Engagement. NYC Department of Education. New York, New York 10007
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik13339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13232
Okuma13113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)107
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1            4   
ÖÇ2                
ÖÇ3           45   
ÖÇ4                
ÖÇ5         4  3   
ÖÇ6                
ÖÇ7            2   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek