BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D106BYabancı Dil IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yabancı Dil (İngilizce) Dersi: Öğrencilere basic grammar konularını öğretmek ve sorunlarını anlatabilecek ölçüde konuşabilme yeteneğini öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yabancı dil eğitiminin amacı İngilizce’nin okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi dil becerilerinin entegre edilerek öğretilmesidir.
2Bu dersin içeriğini konu bağlamında verilen gramer kuralları, etkin kelime kullanımı, etkin sözlük kullanımı okuduğunu anlama, ders dışı okuma
3Cümle ve paragraf yazımı
4Karşılıklı konuşma, sözlü üretim, ikili ve grup tartışmaları, topluluk önünde konuşma
5Kelime oyunları, telaffuz alıştırmaları ve portfolyo değerlendirmesi oluşturmaktadır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tüm sınıflar haftada 3 saat Integrated Skills dersleri görmektedir. Dil öğreniminde vazgeçilmez olan 4 temel beceriyi Reading(Okuma)&Writing(Yazma) ve Listening(Dinleme)&Speaking(Konuşma) geliştirmek için kitaplardan ve internetten faydalanılır. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin birbirileriyle bağlantılı olarak, iç içe edinilmesi ve bunların uygulanması sağlanır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1PRESENT PERFECT PROGRESSIVE TENSE (Forms and Usage)
2PAST PERFECT TENSE (Forms and Usage)
3MODAL AUXALIRIES (Can/Could/May/Might)
4MODAL AUXALIRIES (Should/Ought to/Had Better/Must/Have to)
5MAKING COMPARISION (Comparative and Superlative Form)
6INFINITIVES AND GERUNDS
7General Revision
8Ara Sınav
9PASSIVE VOICE
10ADJECTIVE CLAUSE (Adjective Clause and Adjectives)
11IF CLAUSE (Type I-II-II)
12NOUN CLAUSE (Question Words)
13Whether-If / That
14PREPOSITIONS
15General revision
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı: Serap Üçüncü, First Touch, Grammar Coursebook for Universities Yardımcı Kaynaklar: Nesibe Sevgi Öndeş, English Grammar Inside and Out (ELS),Internet
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)63
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ11               
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek