BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D104BAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
1923 ten İkinci Dünya Savaşı sonrasına Türkiye Cumhuriyet Tarihini kavratmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
.
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler bu derslerin işlenmesinin ardından; Siyasal, Hukuk, Eğitim ve Kültür, Toplumsal, Ekonomik, Sağlık alanında yapılan İnkılâp hareketlerini açıklayabilir.
2Türk İnkılap hareketinin dayandığı temel ilkeleri (Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Halkçılık Laiklik Devletçilik İnkılapçılık) açıklayabilir.
3Türk İnkılap hareketinin dayandığı bütünleyici ilkeleri açıklayabilir.
4Atatürk dönemi Türk dış politikasını anlatabilir.
5Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir.
6Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Siyasal, Hukuk, Eğitim ve Kültür, Toplumsal, Ekonomik, Sağlık alanında yapılan İnkılâp hareketlerini açıklayabilme. Atatürk dönemi Türk dış politikasını açıklayabilme. Türk İnkılap hareketinin dayandığı temel ilkeleri (Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Halkçılık Laiklik Devletçilik İnkılapçılık) açıklayabilme. Türk İnkılap hareketinin dayandığı bütünleyici ilkeleri açıklayabilme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Siyasal Alanda İnkılap hareketleri
2Hukuk Alanda İnkılap hareketleri
3Eğitim ve Kültür Alanında İnkılap hareketleri
4Toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, Ekonomik Alanda Gelişmeler, Sağlık Hizmetleri
5Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası
6Cumhuriyetçilik Milliyetçilik ve Halkçılık
7Milliyetçilik ve Halkçılık
8Vize
9Laiklik
10Devletçilik ve İnkılapçılık
11Milli Egemenlik, Milli BağımsızlıkMilli Birlik ve beraberlik, Ülke Bütünlüğü, Barışçılık
12Milli Birlik ve beraberlik, Ülke Bütünlüğü, Barışçılık
13Bilimsellik, Akılcılık, Çağdaşlık ve Batılılaşma, İnsan ve İnsan Sevgisi
14Türk İnkılabının Nitelikleri
15Atatürk’ün ölümü, Yurt İçindeki ve Yurt Dışındaki yankıları
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Turan R. ve diğ. (2005). Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Ankara Eroğlu H. (2008). Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi Ünsal Y. (1991). Atatürk İmparatorluktan Millî Devlete, Ankara: TTK Aybars E. Lozan Konferansı ve İsmet Paşa
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10110
Okuma14228
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)63
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ11               
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
ÖÇ6                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek