BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D115BEğitim Bilimine GirişZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk eğitim sisteminin yapısı ve sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgiler kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Öğrenme Çıktıları
1Bir bilim alanı olarak eğitimi tanıyacak
2Eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini anlayabilecek
3Milli Eğitim Sisteminin temel yapısını ve işleyişini öğrenecek
4Eğitim ile diğer toplumsal kurumların ilişkilerini öğrenecek
5Eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları öğrenecek
6Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : bir bilim alanı olarak eğitimi tanıyacaktır, eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini anlayabilecektir, milli Eğitim Sisteminin temel yapısını ve işleyişini öğrenecektir, eğitim ile diğer toplumsal kurumların ilişkilerini öğrenecektir, eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları öğrenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimin temel kavramları
2Eğitimin temel kavramları
3Eğitim amaç ve işlevleri
4Bir meslek olarak öğretmenlik
5Okul ve sınıf ortamı
6Eğitimin bilimsel temelleri ve eğitimde araştırma
7Eğitimin felsefi temelleri
8Arasınav
9Eğitimin sosyolojik (toplumsal) temelleri
10Eğitimin ekonomik temelleri Eğitimin hukuksal temelleri
11Eğitimin psikolojik temelleri
12Eğitimin politik temelleri
13Eğitimin tarihi temelleri
14Eğitimin tarihi temelleri
15Türk Eğitim sistemi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ada Şükrü,Diğerleri.,(2009), Eğitim Bilimine Giriş,Pagem Yayın,Ankara. Özcan DEmirel, Zeki Kaya;Eğitim Bilimine Giriş,Pagem Yayın,Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma10440
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma2816
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1         1      
ÖÇ2          4     
ÖÇ3                
ÖÇ4            3   
ÖÇ5          5 3   
ÖÇ6            4   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek