Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D115B | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk eğitim sisteminin yapısı ve sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgiler kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bir bilim alanı olarak eğitimi tanıyacak | 2 | Eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini anlayabilecek | 3 | Milli Eğitim Sisteminin temel yapısını ve işleyişini öğrenecek | 4 | Eğitim ile diğer toplumsal kurumların ilişkilerini öğrenecek | 5 | Eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları öğrenecek | 6 | Eğitim ile ilgili temel kavramları açıklayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : bir bilim alanı olarak eğitimi tanıyacaktır, eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini anlayabilecektir, milli Eğitim Sisteminin temel yapısını ve işleyişini öğrenecektir, eğitim ile diğer toplumsal kurumların ilişkilerini öğrenecektir, eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları öğrenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimin temel kavramları | | | 2 | Eğitimin temel kavramları | | | 3 | Eğitim amaç ve işlevleri | | | 4 | Bir meslek olarak öğretmenlik | | | 5 | Okul ve sınıf ortamı | | | 6 | Eğitimin bilimsel temelleri ve eğitimde araştırma | | | 7 | Eğitimin felsefi temelleri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Eğitimin sosyolojik (toplumsal) temelleri | | | 10 | Eğitimin ekonomik temelleri Eğitimin hukuksal temelleri | | | 11 | Eğitimin psikolojik temelleri | | | 12 | Eğitimin politik temelleri | | | 13 | Eğitimin tarihi temelleri | | | 14 | Eğitimin tarihi temelleri | | | 15 | Türk Eğitim sistemi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ada Şükrü,Diğerleri.,(2009), Eğitim Bilimine Giriş,Pagem Yayın,Ankara.
Özcan DEmirel, Zeki Kaya;Eğitim Bilimine Giriş,Pagem Yayın,Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | 1 | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | 5 | | 3 | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|