BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D109BArapça IZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Amaç, öğrencinin bilgilerini ana kaynaklarından doğru bir şekilde okumasını sağlamasına, Arapça yazılmış kaynaklardan araştırma yapmasına, klasik ve modern metinleri okuyup anlamasına, kendisini Arapça ifade edebilmesine yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okt. İbrahim Ünalan
Öğrenme Çıktıları
1Arap dili ve dilbilgisinin özellikleri hakkında temel bilgilere sahip olur.
2Kelime ve cümle çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Müzekker ve müennes, müfret, müsenna ve cemi, nekre ve marife vb. konular hakkında bilgi sahibi olur.
4İsim cümlesi ve öğeleri hakkında bilgi sahibi olur.
5Fiil çeşitleri ve fiil cümlesi hakkında bilgi sahibi olur.
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Arap dilinin özellikleri, Arap alfabesini okuma ve yazma, değişik diyalog metinleri ve pratiği, cümle ve çeşitleri, isim ve çeşitleri, fiillerin çeşitleri kullanımları ve irabı, sarf ve nahiv hakkında genel bilgi, harfi cer, muzafun ileyh, sıfat, müsenna ve cemilerin irabı, zamirler ve irabı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1GİRİŞ
2Arapça’da kelime çeşitleri ve sarf ilmi hakkında genel bilgi, Nahiv’in lugavi ve ıstılahi tarifi, mevzuu; Tanışma kalıpları ve giriş
3Cümle çeşitleri
4Müzekker ve müennes
5Müfret, müsenna ve cemi, Nekre ve marife
6İsim cümlesi ve öğeleri
7Fiil çeşitleri
8Ara Sınav
9Fiil cümlesi
10Nesne (Meful)
11Cerr harfleri
12İzafet
13Sıfat
14Salim ve mutel fiiller
15Salim ve mutel fiiller
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. El-Kavaidül Arabiyyetül Müyessere 2. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi Sarf, İstanbul 2001 3. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi Nahiv, İstanbul 1998 4. Serdar Mutçalı, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul 1995 5. Yusuf Uralgiray, İlk ve ileri dilbilgisi, yy, 1986 6. Mustafa el-Galâyînî, Câmi‘u’d-durûsi’l-‘Arabiyye, yy, 1998
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)149
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1            1   
ÖÇ2          4     
ÖÇ3                
ÖÇ4         3  4   
ÖÇ5          5 5   
ÖÇ6                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek