BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA313BHadis-IVZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin modern bilgilerini ana kaynaklarından doğru bir şekilde okumasını sağlamasına, Arapça yazılmış kaynaklardan araştırma yapmasına, klasik ve modern edebi metinleri okuyup anlamasına, kendisini Arapça ifade edebilmesine yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Asma El-Bogha
Öğrenme Çıktıları
1Klasik ve Modern Arap Edebiyatından metinler okur.
2 Klasik ve Modern Arap Edebiyatından metinleri tercüme eder.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
lasik Arap Edebiyatından Hikaye, Darb-ı Mesel, Mektup, Makale, Hitabet, Şiir, Türünde Örnek Metinler. Modern Arap Edebiyatında hikaye, roman ve makale türü edebi metinler. Gazete dergi ve değişik kaynaklardan alınmış ve farklı konularda yazılmış güncel makale ve yazıların okunup tercüme edilmesi ve üzerinde tartışılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Klasik ve Modern Arapça hakkında bilgi. Örnek metin üzerinde uygulama
2Klasik Arap Edebiyatından hikâye okuma, tercüme etme.
3Klasik Arap Edebiyatından hikâye okuma, tercüme etme.
4Klasik Arap Edebiyatından darb-ı mesel okuma, tercüme etme, yorumlama
5Klasik Arap Edebiyatından mektup okuma, tercüme etme, yorumlama
6Klasik Arap Edebiyatından hitabet türü metin okuma, tercüme etme, yorumlama
7Vize sınavı
8Modern Arap Edebiyatından hikâye okuma tercüme etme.
9Modern Arap Edebiyatından hikâye okuma tercüme etme.
10Modern Arap Edebiyatından makale türü okuma, tercüme etme.
11Modern Arap Edebiyatından romandan bölümler okuma, tercüme etme.
12Gazete okuma, tercüme etme, yorumlama
13Genel tekrar
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi Sarf, İstanbul 2001 2. M. Meral Çörtü, Arapça Dilbilgisi Nahiv, İstanbul 1998 3. Serdar Mutçalı, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul 1995 4. Yusuf Uralgiray, İlk ve ileri dilbilgisi, yy, 1986 5. Mustafa el-Galâyînî, Câmi‘u’d-durûsi’l-‘Arabiyye, yy, 1998
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Ev Ödevi5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ14     
ÖÇ2      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek