BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA220BHadis-IIIZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin, ilk dönemlerden günümüze ulaşan Hemmam b. Münebbih’in sahifesinden hareketle hadis metinlerine aşina olma, hadis metinlerini tercüme edebilme, hadislerin dilini öğrenme, hadislerin nasıl yorumlanacağı becerisini kazanması amaçlanır. Ayrıca okunan hadislerin güncel problemlere nasıl çözüm olacağı tartışılarak etkili düşünme ve aktarma becerisi elde etmeleri hedeflenir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Tevhit Bakan
Öğrenme Çıktıları
1İlk dönemlerden günümüze ulaşan Hemmam b. Münebbih’in sahifesini tanır
2Hadis metinlerine aşina olur
3Hadisleri tercüme edebilme becerisi kazanır
4Hadislerin nasıl yorumlanacağını öğrenir
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, ilk dönemlerden günümüze ulaşan Hemmam b. Münebbih’in Sahife’sini içermektedir. 138 hadisten oluşan sahifedeki bütün hadisler okunup harekelenecek ve tercümeleri yapılacaktır. Ayrıca hadislerden çıkarılabilecek hükümler üzerinde durulacak ve hadisler yorumlanacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Hemmam b. Münebbih Sahifesinin senedini çözümleme ve 1-3. hadisleri okuma.
24-14. hadisleri okuma
315-25. hadisleri okuma
425-35. hadisleri okuma
535-45. hadisleri okuma
645-60. hadisleri okuma
7Ara sınav
860-71. hadisleri okuma
972-83. hadisleri okuma
1084-95. hadisleri okuma
1196-107. hadisleri okuma
12108-119. hadisleri okuma
13120-130. hadisleri okuma
14131-138. hadisleri okuma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Erul, B. (2010). Hadislerin Dili İlk Hadis Belgesi Hemmam’ın Sahifesi, Ankara: Diyanet Vakfı Yayınları. Hamidullah, M. (2016). Muhtasar Hadis Tarihi ve Sahife-i Hemmam İbn Münebbih, İstanbul: Beyan Yayınları. Münebbih, H. (1987). es-Sahifetu’s-Sahiha, Thk. Ali Hasan Ali Abdülhamid, Beyrut: el-Mektebu’l-İslami.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek