BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA212BDin EğitimiZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bireyin din ile ilişkilerini araştırarak, bu ilişki çerçevesinde insanların hayatın bütünlüğü içerisinde ilahi iradeye uygun davranışlar geliştirmesine yardımcı olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ömer Demir
Öğrenme Çıktıları
1Din Eğitiminin temel kavramlarını öğrenir.
2Din Eğitiminin temel kavramlarını öğrenir.
3Din Eğitimi Biliminin tanımı, amacı, alanı, görev ve metotlarını tanımlar.
4Din Eğitimi Biliminin diğer bilimler arasındaki yerini tartışır.
5Din Eğitimi ve öğretiminde program ve metodoloji sorunlarını sınıflandırabilir.
6Örgün ve yaygın din eğitimini katagorilere ayırabilir.
7Ailede din eğitiminin nasıl olacağını tartışır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Din eğitimi, bireyin dini davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme denemeleri süreçlerini içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din Eğitimiyle İlgili Temel Kavramların Tanımı ve Açıklanması
2Eğitim-Din, Eğitim-İnsan, Eğitim-Devlet, Din-İnsan, Din-Devlet, İlişkileri Çerçevesinde; Niçin Din Eğitimi?
3Din Eğitimi Biliminin Tanımı, Alanı, Gayesi, Görevleri ve Bilimler Arasındaki Yeri
4Din Eğitimi ve Din Eğitimi Tarihi
5Din Eğitimi Biliminin Problem ve Araştırma Alanları
6Ailede Din Eğitimi ve Problemleri
7Örgün Din Eğitimi Alanları(MEB)
8Ara sınav
9İlköğretim ve Ortaöğretimde Din Öğretimi ve Problemleri
10İmam-Hatip Liseleri ve Din Eğitimi-Öğretimi
11Yüksek Öğretimde Din Öğretimi
12Yaygın Din Eğitimi Alanları ve Problemler(Diyanet İşl.Başk)
13Cami ve Din Eğitimi
14Kur’an Kursları ve Din Eğitimi
15Kitle İletişim Araçları, Tarikat, Cemaat ve Dini Gruplar ve Din Eğitimi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Religion in Education, William K. Kay,Leslie J. Francis; Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş Suat Cebeci, "Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi"
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı224
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
ÖÇ7      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek