BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA115BYabancı Dil IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yabancı Dil (İngilizce) Dersi: Öğrencilere basic grammar konularını öğretmek ve sorunlarını anlatabilecek ölçüde konuşabilme yeteneğini geliştirmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yabancı dil eğitiminin amacı İngilizce’nin okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi dil becerilerinin entegre edilerek öğretilmesidir.
2Bu dersin içeriğini konu bağlamında verilen gramer kuralları, etkin kelime kullanımı, etkin sözlük kullanımı okuduğunu anlama, ders dışı okuma,
3Cümle ve paragraf yazımı,
4Karşılıklı konuşma, sözlü üretim, ikili ve grup tartışmaları, topluluk önünde konuşma,
5Kelime oyunları, telaffuz alıştırmaları ve portfolyo değerlendirmesi oluşturmaktadır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tüm sınıflar haftada 3 saat Integrated Skills dersleri görmektedir. Dil öğreniminde vazgeçilmez olan 4 temel beceriyi Reading(Okuma)&Writing(Yazma) ve Listening(Dinleme)&Speaking(Konuşma) geliştirmek için kitaplardan ve internetten faydalanılır. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin birbirileriyle bağlantılı olarak, iç içe edinilmesi ve bunların uygulanması sağlanır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1PRONOUNS (Subject/Object/Demonstrative/Possesive)
2Imperative Sentences Word Order Question Words Basit emir cümlesi örnekleri verme
3TO BE ( Be+noun, be+adj. And be+preposition)Kendini tanıtma
4There is/There are Have Got/Has Got Sahip olunan şeyler hakkında örnek yazma
5NOUNS (countable nouns, making nouns plural, irregular plural form, count and noncount nouns)
6Units of Measure with Noncount Nouns(Using much,many,some,any,little,a little, few, a few) Indefinite Pronouns Nesnelerin miktarı hakkında konuşma
7Simple Present Tense Form and Usage (Frequency Adverbs) Bir gün hakkında konuşma ve yazma
8Ara Sınav
9Present Progressive (Form and Usage)O esnada olan bir olayı ifade etme ve tartışma
10Past of Verb Be Simple Past Tense (Form and Usage) Geçmiş eylemler hakkında soru sorma ve cevap verme
11Past Prograssive Tense (Form and Usage)Geçmiş zamanda bir fotoğraf hakkında konuşma
12Present and Past Time with Time Clauses (When, While, Before and After)Sınıf aktiviteleri ve kompleks cümleler kurma
13Future Tense (Difference between Will and Be Going to)Gelecek hakkında bahsetme
14Present Perfect Tense (Form and Usage)S. Past ve P. Perfect arasındaki farkı kavrama
15General revision
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Serap Üçüncü, First Touch, Grammar Coursebook for Universitiesi Nesibe Sevgi Öndeş, English Grammar Inside and Out (ELS),Internet
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)63
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ25     
ÖÇ35     
ÖÇ45     
ÖÇ55     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek