BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FRM302B3Eğitimde Ölçme ve DeğerlendirmeZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitim ve öğretimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramları tanıyarak, ölçmede geçerli, güvenilir ve kullanışlı ölçme tekniklerini nasıl kullanacağını öğrenir, ölçme sonuçları ile ilgili istatistiksel yöntemleri kullanmayı bilir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ölçme kavramını ve çeşitlerini açıklar ve örnekler verir
2Değerlendirme kavramını ve türlerini açıklar ve örnek verir.
3Ölçek çeşitlerini yorumlar ve aralarındaki farklılıkları tartışır.
4Ölçmede hata türlerini yorumlar.
5Test geliştirme tekniklerini kullanır
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi; ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar; ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri; başarı testleri geliştirme ve uygulama; test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verme; test ve madde puanlarının analizi; değerlendirme ve not verme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Tanımlar, uygulamalar ve problemler
2Doğrudan ölçme, dolaylı ölçme, ölçek, ölçüt, bağıl ve mutlak ölçüt, ölçmede hata türleri ve ölçek çeşitleri (Sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oranlı ölçekler) Mutlak ve bağıl değerlendirme
3Bir ölçme aracında bulunması gereken özellikler: geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık
4Geçerlik ile güvenirlik arasındaki ilişki, ölçmede güvenirlik nasıl hesaplanır?
5Test analizleri: Güçlük indeksi ve ayırt ediciliğin hesaplanması
6Sözlü sınavlar, kısa cevap testleri, doğru yanlış testleri , eşleştirmeli testler ve çoktan seçmeli testler
7Merkezi yığılma ölçüleri (mod, medyan, aritmetik ortalama)
8Merkezi dağılım ölçüleri (ranj, standart kayma, çeyrek kayma, normal dağılım)
9Test puanları üzerinde bazı istatistiksel işlemler: Z ve T puanının hesaplanması
10Duyuşsal Alan davranışlarının ölçülmesi: İlgi, tutum ve eğilim testleri
11Psiko motor alan davranışlarının ölçülmesi: Performans testleri ve portfolyo değerlendirme
12Test geliştirme ve soru hazırlama teknikleri
13Ölçme sonuçlarının çeşitli grafiklerle gösterilmesi
14Türkiye’de ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel sorunlar
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Hasan Yılmaz: Çizgi Kitabevi- Konya
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek