BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FRM102B3Eğitim PsikolojisiZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Fatih KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim ve psikolojinin tanımını yapar.
2Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkileri saptar, örnekleriyle açıklar
3Psikolojinin eğitim açısından işlevini yorumlar I
4Okul çağındaki çocukların gelişim özelliklerini açıklar
5Temel öğrenme kuramlarını kavrar
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk.
2Bedensel gelişim.
3Duygusal gelişim.
4Kişilik gelişimi
5Sosyal ve dilsel gelişim
6Gelişimle ilgili kuramlar.
7Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar.
8Ara Sınav
9Ara Sınav 1
10Davranışçı kuramlar.
11Sosyal öğrenme yaklaşımı.
12Bilişsel kuramlar.
13Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler.
14Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler.
15Bireysel Farklılıklar.
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eğitim Psikolojisi, Editör:M. Engin Deniz, 2014, Maya Akademi Eğitim Psikolojisi, Hasan Bacanlı, 2014, PegemA Akademi Yeşilyaprak, Binnur (Ed.) (2006). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi. Schunk, D. H. (2011) (Çev.) Öğrenme Teorileri: Eğitimsel Bir Bakışla. Ankara: Nobel.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek