BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FRM101B3Eğitime GirişZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Eğitim-öğretim, öğretmenlik mesleği, öğretmen yetiştirme, eğitimle ilgili yeni yönelimler, eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi konularında temel bilgi ve anlayış kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim kavramını açıklar.
2Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar
3Sınıf ve okul çevresini tanımlar.
4Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar.
5Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar.
6Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler.
7Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; Eğitimin amaçları ve işlevleri; Eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; Eğitim bilimlerinde yöntem; Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimle ilgili temel kavramlar
2Eğitimin tarihsel temelleri
3Eğitimin felsefi temelleri
4Eğitimin ekonomik temelleri
5Eğitimin psikolojik temelleri
6Eğitimin toplumsal temelleri
7Eğitimin teknolojik temelleri
8Ara Sınav
9Eğitimin diğer alanlarla ilişkisi
10Eğitimin yönetsel temelleri
11Eğitimin denetimsel temelleri
12Eğitimin hukuksal temelleri
13Meslek ve öğretmenlik
14Eğitimin siyasal temelleri
15Eğitimde Etkinlik Geliştirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aslan, A. (Edt.), (2017). Eğitim Bilimine Giriş. (1. Baskı), Nobel yayıncılık. Bakioğlu. A. (2015). Eğitim Bilimine Giriş. (2. Baskı), Nobel yayıncılık. Demirel, Ö. (Edt.), (2015). Eğitimde Yeni Yönelimler. (6. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. Kilimci, S. A. (Edt.), Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme. Pegem Akademi Yayıncılık, (1. Baskı), 2011. Küçükahmet, L. (Edt.). Eğitim Bilimine Giriş. (11. Baskı), Nobel yayıncılık. Okçabol, R. (2005). Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz. (1. Baskı), Ütopya Yayınları, Özkan, R., (Edt.), (2016). Eğitim Bilimine Giriş. (1. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. Şişman, M. (2016). Eğitim Bilimine Giriş, (16. baskı), Pegem Akademi Yayıncılık. Yılman, O. (2006).Türkiye’de Öğretmen Eğitiminin Temelleri. (2. Baskı), Nobel yayın.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı1100100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)130
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
ÖÇ7      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek