BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İLA406B3İslam Felsefesi TarihiZorunlu486
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere İslâm Felsefesinin temel kavramları, felsefe-din ilişkisi, İslam Düşüncesinde gelişen felsefi ekoller; Kindi, Fârâbî, İbn Sina, Gazali, İbn Rüşd başta olmak üzere mütefekkirler ve felsefeleri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin İslam felsefesi tarihinde ortaya çıkan meselelere ilişkin mütefekkirlerin ortaya koymuş oldukları çözümleri sorgulayıcı bir yaklaşımla analiz etmeleri ve değerlendirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Tosun Köse
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci İslam felsefesi literatürünü bilir.
2Öğrenci İslam felsefesi ile ilgili temel kavramları öğrenir.
3Mütefekkirlerin ortaya koymuş oldukları görüşleri sorgulayıcı bir bakış açısı ile analiz etme yeteneğine elde eder.
4İslam Felsefesinde ortaya çıkan meselelere ilişkin ortaya koyulan çözümler öğrenciye farklı bir bakış açısı kazandırır.
5Diğer dini ilimlerde elde ettiği verileri İslam felsefesi ışığında yeniden yorumlar.
6İslam felsefesinin Batı düşüncesine etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İslam Dünyasında Felsefenin Doğuşu İslam felsefesinin tanımı ve genel özellikleri Din-felsefe ilişkisi İslam Düşüncesinde gelişen felsefi ekoller Ebû Bekir Zekeriya Razi Meşâilik ve önemli temsilcileri Kindî ve Felsefesi Farabi ve Felsefesi İbn Sînâ ve Felsefesi İhvan-ı Safa ve Felsefesi İslam Felsefesinde Gazali, İşrakilik Ş. Sühreverdi ve Felsefesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İslam Dünyasında Felsefenin Doğuşu, İslam felsefesinin tanımı ve genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2İslam Düşüncesinin doğuşuna etki eden kaynaklar
3İslam Düşüncesinde ortaya çıkan felsefi ekoller.
4Ebû Bekir Razi ve felsefi düşüncesi.
5Meşâilik, özellikleri ve Meşşai akım içinde yer alan filozofların felsefi sistemleri arasındaki temel farklılıklar.
6Kindî ve Felsefesi
7Farabi ve Felsefesi
8Vize Sınavı
9İbn Sînâ ve Felsefesi
10İbn Rüşd ve Felsefesi
11İhvan-ı Safa ve Felsefesi
12İşrakilik, Sühreverdi ve Felsefesi.
13Gazzali'nin filozofların görüşlerine ilişkin eleştirileri
14İslam Felsefesinin Temel Problemleri
15Din- felsefe ilişkisi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mehmet Bayraktar, İslâm Felsefesine Giriş Hüseyin Karaman, İslam Felsefesi Tarihi Ed. Bayram Ali Çetinkaya İslam Felsefesi Tarihi I
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek