|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLA206B3 | Tefsir II (Arapça) | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Kuranı tefsir edebilme melekesinin geliştirilmesi
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tefsir metotlarından ayetleri her yönüyle inceleme metodunu kullanır. | 2 | Ayetlerin tefsirinde dirayetin yanında rivayeti de kullanır. | 3 | Tefsir ederken kelimelerin yapısını ve taşıdıkları farklı anlamları tespit eder. | 4 | Ayetlerle doğrudan ilgisi olmayan yorumlardan uzak durur. | 5 | Ayetleri tefsir etmeden ayetlerin toplu manasını ve ana konusunu kavrar. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İsra suresi kaynaklardan yararlanılarak tefsir edilecektir
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tefsir metotlarından kısaca bahsedilip takip edilecek metot ve dersin kaynakları hakkında gerekli bilgilendirme | | | 2 | İsra sûresinin önemi ve Tevrattaki on emirle mukayesesi | | | 3 | İsra-Mirac muizesi, bu olayın ruh-bedenle olup-olmadığı hususundaki tartışmalar, Kur´ân´ın doğruya hidayeti gibi konuları ihtiva eden 1-9. âyetlerin tefsiri | | | 4 | Âhirete inanmayanları bekleyen kötü son, insanın aceleci olması, kainattaki bazı olaylara dikkatlerin çekilmesi, insanın işlediği amellerin bir kitap olarak ahirette karşısına çıkması gibi konuları ihtiva eden 10-14. âyetlerin tefsiri | | | 5 | Ferdi mesuliyet, fetret ehli, emr-i bi´l-marufun önemi, dünya-ahiret dengesi, amellerde makbul olma şartları konularını içeren 15-22. âyetlerin tefsiri | | | 6 | Yalnızca Allah´a ibadet, ana-babaya saygı, onlara iyilik etme, yaşlandıklarında ihtiyaçlarını karşılama, azarlamama, tatlı söz söyleme, rahmet duası yapma, sıla-i rahimde bulunma konularını içeren 23-26. âyetlerin tefsiri | | | 7 | Akrabaya ve yolculara iyilik, infakta orta yol, müslümanların uymaları gereken önemli bazı kuraları içeren 25-41. âyetlerin tefsiri | | | 8 | Kainattaki mükemmel nizamın Allah´ın birliğini göstermesi, müşriklerin ahireti inkarı; Batıl tanrıların acizliği gibi konuları ihtiva eden 42-55. âyetlerin tefsiri | | | 9 | Mucize göstermenin hikmeti, Âdem-İblis kıssası ve şeytanın insanları aldatma yolları gibi konuları ihtiva eden 56-69. âyetlerin tefsiri | | | 10 | İnsanın evrendeki yeri, insanın akibeti ve Hz. Peygambere karşı çıkanların sonu konularını ihtiva eden 70-77. âyetlerin tefsiri | | | 11 | Namazın emredilmesi, sabah namazının önemi, teheccüd namazı gibi konuları ihtiva eden 78-81. âyetlerin tefsiri | | | 12 | Kur´ân´ın müminlere şifa ve rahmet olması, insanın nimetler karşısındaki durumu, ruh, Kur´ân´ın benzerinin getirilemeyeceği gibi konuları içeren 82-100. âyetlerin tefsiri | | | 13 | Hz. Musa´ya verilen dokuz mucize, Kur´ân´ın hak olarak indirilmiş olması, Kur´ân´ın peyderpey nüzulü, her türlü hamdin Allah´a mahsus oluşu konularını ihtiva eden 101-111. âyetlerin tefsiri | | | 14 | İsra Sûresinin genel anlamda ele aldığı konuların değerlendirilmesi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1- Taberi, İbn Cerir, Camiu´l-Beyan. 2- İbn Kesîr, Tefsîru´l-Kurâni´l-Azîm. 3- Şevkânî, Fethu´l-kadîr el-camii beyne fenneyir-rivâyeti ve´d-dirâyeti. 4- Zemahşerî, el-Keşşâf an hakâiki´t-tenzîl ve uyûni´l-ekâvîl. 5- Alûsî, Rûhu´l-Meânî fî Tefsîri-Kur´âni´l-Azîm ve´s-Seb´i´l-Mesânî. 6- İbn Aşûr, et-Tahrîr ve-Tenvîr.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 | Final Sınavı | 1 | 80 | 80 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|