BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA212B2Din EğitimiZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders, öğrencilerin din eğitimi ile ilgili kavramları dini gelişim ve öğrenme teorileri, din eğitimi ve öğretiminin uygulama alanları, Türkiye’de din eğitiminin tarihi ve bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar
2Bazı dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır.
3Türkiye’de din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir
4Din öğreten personelin niteliklerini ve eğitim süreçlerini tartışır
5Bazı batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, din eğitiminin alanları, ilkeleri, metotları, diğer dallarla ilişkileri, İslam din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiye’de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din eğitim ve öğretiminin uygulama alanları
2Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili bazı kavramlar
3Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi ve din eğitimi yaklaşımları
4Bazı dini gelişim teorileri ve öğrenme
5Türkiye’de din öğretiminin tarihsel gelişimi
6Türkiye’de din eğitiminin hukuki dayanakları
7Din eğitimi ve öğretiminde ilke ve yöntemler
8Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri
9Diyanet İşleri Başkanlığı ve din eğitimi ve hizmetleri
10Kur’an Kursu öğreticiliği ve nitelikleri
11Yüksek din öğretimi
12Din dersi öğretmeni yetiştirme ve yeterlilikleri
13Ailede din eğitim ve öğretiminin mahiyeti
14Bazı Avrupa ülkelerinde din eğitimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Cebeci, S. (2005) Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi, Ankara, Akçağ Yayınları. [2]. Bilgin, B. (1988), Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ank
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
ÖÇ4555555
ÖÇ5555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek