Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA212 | Din Eğitimi | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, öğrencilerin din eğitimi ile ilgili kavramları dini gelişim ve öğrenme teorileri, din eğitimi ve öğretiminin uygulama alanları, Türkiyede din eğitiminin tarihi ve bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar | 2 | Bazı dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır. | 3 | Türkiyede din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir | 4 | Din öğreten personelin niteliklerini ve eğitim süreçlerini tartışır | 5 | Bazı batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, din eğitiminin alanları, ilkeleri, metotları, diğer dallarla ilişkileri, İslam din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiyede din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din eğitim ve öğretiminin uygulama alanları | | | 2 | Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili bazı kavramlar | | | 3 | Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi ve din eğitimi yaklaşımları | | | 4 | Bazı dini gelişim teorileri ve öğrenme | | | 5 | Türkiyede din öğretiminin tarihsel gelişimi | | | 6 | Türkiyede din eğitiminin hukuki dayanakları | | | 7 | Din eğitimi ve öğretiminde ilke ve yöntemler | | | 8 | Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri | | | 9 | Diyanet İşleri Başkanlığı ve din eğitimi ve hizmetleri | | | 10 | Kuran Kursu öğreticiliği ve nitelikleri | | | 11 | Yüksek din öğretimi | | | 12 | Din dersi öğretmeni yetiştirme ve yeterlilikleri | | | 13 | Ailede din eğitim ve öğretiminin mahiyeti | | | 14 | Bazı Avrupa ülkelerinde din eğitimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
[1] Cebeci, S. (2005) Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara, Akçağ Yayınları. [2]. Bilgin, B. (1988), Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ank
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|