Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA202 | Kur'an Okuma ve Tecvid IV (Arapça) | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler mezun olduktan sonra Kuranı doğru ve güzel bir biçimde okur. | 2 | Kuran eğitim ve öğretimini verimli ve sağlklı bir şekilde yürütür. | 3 | Toplumun dinsel etkinliklerin yürütülmesine katkı sağlar. | 4 | Arapça öğreniminin gelişmesine yardımcı olur. | 5 | Arapça öğreniminin gelişmesine yardımcı olur. | 6 | Arapça öğreniminin gelişmesine yardımcı olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kur’an’ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bir önceki dönemin tekrarı | | | 2 | Tecvid ıstılahının doğru kullanılması, Fil-Maun surelerinin talim üzere yüzünden okunması, ezberlerin tekrarı | | | 3 | Tecvid ıstılahının doğru kullanılması, Kevser-Tebbet surelerinin talim üzere yüzünden okunması, ezberlerin tekrarı | | | 4 | Tecvid ıstılahının doğru kullanılması, İhlas-Nas surelerinin talim üzere yüzünden okunması, ezberlerin tekrarı | | | 5 | Kıraat farklılıklarının tefsir ilmine etkisi, Bakara Suresi 255. ayetin talim üzere yüzünden okunması, ezberlerin tekrarı | | | 6 | Kıraat farklılıklarının tefsir ilmine etkisi, Bakara Suresi 285-286. ayetlerin talim üzere yüzünden okunması, ezberlerin tekrarı | | | 7 | Ezan ve kamet çalışması, Haşr Suresi 22-24. ayetlerin talim üzere yüzenden okunması, ezber tekrarı | | | 8 | Ezan ve kamet çalışması, Fatiha Suresi ve Bakara Suresi’nin 1-5. ayetlerin talim üzere yüzenden okunması, ezber tekrarı | | | 9 | Müezzinlik ve tesbihat uygulaması, ezber tekrarı | | | 10 | Müezzinlik ve tesbihat uygulaması, ezber tekrarı | | | 11 | Genel tekrar | | | 12 | Genel tekrar | | | 13 | VI. Dönemlerin kritiğinin yapılması | | | 14 | VI. Dönemlerin kritiğinin yapılması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İsmail Karaçam, Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma KaideleriKur'an-ı KerimKur'an Meali (Diyanet İşleri Başk. Yay.)Abdurrahman Çetin, Kur'an Okuma Esasları
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|