Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA116 | Yabancı Dil II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yabancı Dil (İngilizce) Dersi: Öğrencilere basic grammar konularını öğretmek ve sorunlarını anlatabilecek ölçüde konuşabilme yeteneğini öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yabancı dil eğitiminin amacı İngilizce’nin okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi dil becerilerinin entegre edilerek öğretilmesidir. | 2 | Bu dersin içeriğini konu bağlamında verilen gramer kuralları, etkin kelime kullanımı, etkin sözlük kullanımı okuduğunu anlama, ders dışı okuma | 3 | Cümle ve paragraf yazımı | 4 | Karşılıklı konuşma, sözlü üretim, ikili ve grup tartışmaları, topluluk önünde konuşma | 5 | Kelime oyunları, telaffuz alıştırmaları ve portfolyo değerlendirmesi oluşturmaktadır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tüm sınıflar haftada 3 saat Integrated Skills dersleri görmektedir. Dil öğreniminde vazgeçilmez olan 4 temel beceriyi Reading(Okuma)&Writing(Yazma) ve Listening(Dinleme)&Speaking(Konuşma) geliştirmek için kitaplardan ve internetten faydalanılır. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin birbirileriyle bağlantılı olarak, iç içe edinilmesi ve bunların uygulanması sağlanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | PRESENT PERFECT PROGRESSIVE TENSE
(Forms and Usage)
| | | 2 | PAST PERFECT TENSE
(Forms and Usage)
| | | 3 | MODAL AUXALIRIES
(Can/Could/May/Might)
| | | 4 | MODAL AUXALIRIES
(Should/Ought to/Had Better/Must/Have to)
| | | 5 | MAKING COMPARISION
(Comparative and Superlative Form)
| | | 6 | INFINITIVES AND GERUNDS | | | 7 | General Revision | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | PASSIVE VOICE | | | 10 | ADJECTIVE CLAUSE
(Adjective Clause and Adjectives)
| | | 11 | IF CLAUSE
(Type I-II-II)
| | | 12 | NOUN CLAUSE
(Question Words)
| | | 13 | Whether-If / That | | | 14 | PREPOSITIONS | | | 15 | General revision | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı:
Serap Üçüncü, First Touch, Grammar Coursebook for Universities
Yardımcı Kaynaklar:
Nesibe Sevgi Öndeş, English Grammar Inside and Out (ELS),Internet
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|