Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA201 | Kur'an Okuma ve Tecvid III (Arapça) | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler mezun olduktan sonra Kuranı doğru ve güzel birbiçimde okurlar. | 2 | Kuran eğitim ve öğretiminin sağlııklı bir şekilde yürütür. | 3 | Toplumun dinsel etkinliklerinin yürütülmesine katkı sağlar. | 4 | Arapça ve tefsir öğreniminin gelişmesine yardımcı olur. | 5 | Toplumun ahlaki ve manevi değerlerinin oluşmasında ve gelişmesinde etkin rol oynar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kur’an’ın yüzünden okunması. Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi. Tecvid kurallarının anlatılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetler vasıtasıyla temel düzeyde bir Kur’an kültürüne sahip olma | | | 2 | Kalkale konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 209-216. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 1. sayfanın ezbere okunması | | | 3 | Zamir konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 217-224. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 1. sayfanın ezbere okunması | | | 4 | Lafzatullah konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 225-232. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 2. sayfanın ezbere okunması | | | 5 | Sekte konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 233-240. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 2. sayfanın ezbere okunması | | | 6 | Ha-i Sekt konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 241-248. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 3. sayfanın ezbere okunması | | | 7 | Vakf ve İbtida konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 249-256. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 3. sayfanın ezbere okunması | | | 8 | Vakf ve İbtida konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 257-264. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 4.sayfanın ezbere okunması | | | 9 | Vakf ve İbtida konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 265-272. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 4.sayfanın ezbere okunması | | | 10 | Vasl konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 273-280. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 5.sayfanın ezbere okunması | | | 11 | Kur’an’ın 281-288. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 5. sayfanın ezbere okunması | | | 12 | Kur’an’ın 289-300. sayfalarının yüzünden okunması, Yasin Suresi 6.sayfanın ezbere okunması | | | 13 | Genel tecvid konularının tekrarı, Yasin Suresi 6.sayfanın ezbere okunması | | | 14 | Dönemin tekrarı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kur'an-ı KerimKur'an Meali (Diyanet İşleri Başk. Yay.)
Abdurrahman Çetin, Kur'an Okuma Esasları,İsmail Karaçam, Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|