|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA102 | Kur'an Okuma ve Tecvid II (Arapça) | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Kur´an Tecvid kurallarına uygun olarak okuyabilme ve bazı ayetleri ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Süheyb OKUR | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kur´an harflerini yapısal özellikleriyle telaffuz edebilir | 2 | Med, izhâr, ihfa ve idğam gibi Kur´an okuma kurallarını kavrar. | 3 | Kuran eğitim ve öğretimini sağlıklı bir şekilde yürütür. | 4 | Toplumun dinsel etkinliklerin yürütülmesine katkı sağlar. | 5 | Arapça ve Tefsir ilminin öğrenilmesine katkı sağlar. | 6 | Namaz duaları (Sübhaneke-Kunut), namaz sûrelerini (Nâs-Duha) ezberden sunabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kur´an'ı kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tecvid İlmi: Tanımı, Gayesi / Ezber Okuma: Dualar (Sübhâneke, Tahiyyât, Salli-Bârik).
| Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 2 | Tecvid İlmi: Önemi ve Hükmü Ezber Okuma: Dualar (Kunut Duaları ve Amentü).
| Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 3 | Harfler: Tanımı ve Çeşitleri Aslî harfler / Yüzünden Okuma: 1.Cüzün ilk yarısı. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 4 | Harfler: Tanımı ve Çeşitleri Fer‘î harfler / Yüzünden Okuma: 1.Cüzün son yarısı.
| Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 5 | Harflerin Mahreçleri ve Mahreçlerin Bölümleri / Ezber Okuma: Kâfirûn-Nas Arası Sureler.
| Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 6 | Harflerin Sıfatları / Ezber Okuma: Fil-Kevser Arası Sureler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 7 | Medler: Med harfleri ve Aslî med / Yüzünden Okuma: 2.Cüz ilk on sayfa. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Medler: Fer‘î medler (muttasıl, munfasıl, lazım vs. / Yüzünden Okuma: 2.Cüz son on sayfa.
| Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 10 | Tenvin ve Sakin Nun’un Hükümleri (İdğam-ı Meal gunne, Bilâğunne, İhfâ) / Ezber Okuma: Tekâsür, Asr, Hümeze sûreleri. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 11 | Tenvin ve Sakin Nun’un Hükümleri (İzhâr, İklâb, / Ezber Okuma: Zilzal, Âdiy’ât, Kâria Sureleri.
| Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 12 | İdğam ve Çeşitleri (İdğam-ı Misleyn, Mim-i Sâkinin Halleri) / Yüzünden Okuma: 3.Cüz ilk on sayfa.
| Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 13 | İdğam ve Çeşitleri (İdğam-ı Mütecâniseyn ve Mütekâribeyn) / Yüzünden Okuma: 3.Cüz son on sayfa.
| Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 14 | Lam-ı Tarifin Hükümleri (İdğam-ı Şemsiye) /Ezber Okuma: Alak, Kadr, Beyyine Sûreleri.
| Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 15 | Lam-ı Tarifin Hükümleri (İzhar-ı Kameriye) / Ezber: Duhâ, İnşirah, Tîn Sûreleri.
The decree of Lam-ı Tarif (İzhar-ı Kameriye)/ Memorization Reading: Surahs Alak, Kadr, Beyyine | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kur'an-ı Kerim
İsmail Karaçam, K.K´in Okunma Kaideleri, İfav Yay. İst. 1991
Nihat Temel, Kıraat ve Tecvit Istılahları, MÜİFV. Yay. İst. 1997
Demirhan Ünlü, Kuran-ı K. Tecvidi, TDV.Yay. Ankara 1993 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Gösterme | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 14 | 2 | 28 | Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|