Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA212B | Din Eğitimi | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bireyin din ile ilişkilerini araştırarak, bu ilişki çerçevesinde insanların hayatın bütünlüğü içerisinde ilahi iradeye uygun davranışlar geliştirmesine yardımcı olmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Hasan Sözen |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din Eğitiminin temel kavramlarını öğrenir. | 2 | Din Eğitiminin temel kavramlarını öğrenir. | 3 | Din Eğitimi Biliminin tanımı, amacı, alanı, görev ve metotlarını tanımlar. | 4 | Din Eğitimi Biliminin diğer bilimler arasındaki yerini tartışır. | 5 | Din Eğitimi ve öğretiminde program ve metodoloji sorunlarını sınıflandırabilir. | 6 | Örgün ve yaygın din eğitimini katagorilere ayırabilir. | 7 | Ailede din eğitiminin nasıl olacağını tartışır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Din eğitimi, bireyin dini davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme denemeleri süreçlerini içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din Eğitimiyle İlgili Temel Kavramların Tanımı ve Açıklanması | | | 2 | Eğitim-Din, Eğitim-İnsan, Eğitim-Devlet, Din-İnsan, Din-Devlet, İlişkileri Çerçevesinde; Niçin Din Eğitimi? | | | 3 | Din Eğitimi Biliminin Tanımı, Alanı, Gayesi, Görevleri ve Bilimler Arasındaki Yeri | | | 4 | Din Eğitimi ve Din Eğitimi Tarihi | | | 5 | Din Eğitimi Biliminin Problem ve Araştırma Alanları | | | 6 | Ailede Din Eğitimi ve Problemleri | | | 7 | Örgün Din Eğitimi Alanları(MEB) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İlköğretim ve Ortaöğretimde Din Öğretimi ve Problemleri | | | 10 | İmam-Hatip Liseleri ve Din Eğitimi-Öğretimi | | | 11 | Yüksek Öğretimde Din Öğretimi | | | 12 | Yaygın Din Eğitimi Alanları ve Problemler(Diyanet İşl.Başk) | | | 13 | Cami ve Din Eğitimi | | | 14 | Kur’an Kursları ve Din Eğitimi | | | 15 | Kitle İletişim Araçları, Tarikat, Cemaat ve Dini Gruplar ve Din Eğitimi | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Religion in Education, William K. Kay,Leslie J. Francis;
Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş
Suat Cebeci, "Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi" |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|