Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA207B | Hadis-II | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hadisler ışığında beşeri münasebetlerin genel ilkelerini kavramak. Yakın akrabalara, komşulara ve diğer insanlara nasıl davranılması gerektiğini kavramak. İyilik yapmanın önemi ve kimlere daha çok iyilik yapılması gerektiğini kavramak Aile kurumunun önemi ve sağlıklı bir aile kurulmasında gerekli ilkeleri kavramak Evlilik ve boşanma ile ilgili nebevî tavsiyeleri öğrenmek. Beşeri ilişkilerde dürüstlüğün önemini kavramak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yakın akrabalara, komşulara ve diğer insanlara nasıl davranılması gerektiğini kavrar. | 2 | İyilik yapmanın önemi ve kimlere daha çok iyilik yapılması gerektiğini kavrar. | 3 | Aile kurumunun önemi ve sağlıklı bir aile kurulmasında gerekli ilkeleri kavrar. | 4 | Evlilik ve boşanma ile ilgili nebevî tavsiyeleri öğrenir. | 5 | Beşeri ilişkilerde dürüstlüğün önemini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Beşeri ve toplumsal konulara dair hadis metinleri ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hadis/Sünnet ışığında beşeri münasebetler: Birr ve sıla. | | | 2 | Başkalarıyla iyi geçinmek ve insanlara faydalı olmak. | | | 3 | Başkalarına (eliyle ve diliyle) zarar vermemek; güvenilir olmak. | | | 4 | Selâmlaşmanın önemi ve adabı. | | | 5 | Sağlıklı bir toplumun oluşmasında ailenin önemi. | | | 6 | Evliliğe teşvik, eş seçimi. | | | 7 | Yasak evlilikler (süt mahremiyeti). | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Boşanma; hoş karşılanmaması, sünnete uygun olan ve olmayan boşanma şekilleri. | | | 10 | Beşeri münasebetlerde dürüstlük ve önemi. | | | 11 | Adaletin önemi ve uygulanması. | | | 12 | Adaletin yerine getirilmesinde yargıçlığın önemi. | | | 13 | Yargıçların uyması gereken genel kurallar. | | | 14 | Sünnete tabi olmanın gereği ve önemi. | | | 15 | Sünnete tabi olmanın önemi ve ilk nesillerden örnekler. | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kütübi Sitte ve diğer temel hadis kaynakları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 100 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 1 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|