Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FRM102B3 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Behram HASANOV
Doç. Dr. Fatih KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim ve psikolojinin tanımını yapar. | 2 | Eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkileri saptar, örnekleriyle açıklar | 3 | Psikolojinin eğitim açısından işlevini yorumlar I | 4 | Okul çağındaki çocukların gelişim özelliklerini açıklar | 5 | Temel öğrenme kuramlarını kavrar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk. | | | 2 | Bedensel gelişim. | | | 3 | Duygusal gelişim. | | | 4 | Kişilik gelişimi | | | 5 | Sosyal ve dilsel gelişim | | | 6 | Gelişimle ilgili kuramlar. | | | 7 | Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ara Sınav 1 | | | 10 | Davranışçı kuramlar. | | | 11 | Sosyal öğrenme yaklaşımı. | | | 12 | Bilişsel kuramlar. | | | 13 | Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler. | | | 14 | Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler. | | | 15 | Bireysel Farklılıklar. | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eğitim Psikolojisi, Editör:M. Engin Deniz, 2014, Maya Akademi
Eğitim Psikolojisi, Hasan Bacanlı, 2014, PegemA Akademi
Yeşilyaprak, Binnur (Ed.) (2006). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
Schunk, D. H. (2011) (Çev.) Öğrenme Teorileri: Eğitimsel Bir Bakışla. Ankara: Nobel. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 70 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|