|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FRM101B3 | Eğitime Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Eğitim-öğretim, öğretmenlik mesleği, öğretmen yetiştirme, eğitimle ilgili yeni yönelimler, eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi konularında temel bilgi ve anlayış kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim kavramını açıklar. | 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar | 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; Eğitimin amaçları ve işlevleri; Eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; Eğitim bilimlerinde yöntem; Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; Yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler oluşturmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Eğitimin tarihsel temelleri | | | 3 | Eğitimin felsefi temelleri | | | 4 | Eğitimin ekonomik temelleri | | | 5 | Eğitimin psikolojik temelleri | | | 6 | Eğitimin toplumsal temelleri | | | 7 | Eğitimin teknolojik temelleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Eğitimin diğer alanlarla ilişkisi | | | 10 | Eğitimin yönetsel temelleri | | | 11 | Eğitimin denetimsel temelleri | | | 12 | Eğitimin hukuksal temelleri | | | 13 | Meslek ve öğretmenlik | | | 14 | Eğitimin siyasal temelleri | | | 15 | Eğitimde Etkinlik Geliştirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Aslan, A. (Edt.), (2017). Eğitim Bilimine Giriş. (1. Baskı), Nobel yayıncılık.
Bakioğlu. A. (2015). Eğitim Bilimine Giriş. (2. Baskı), Nobel yayıncılık.
Demirel, Ö. (Edt.), (2015). Eğitimde Yeni Yönelimler. (6. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık.
Kilimci, S. A. (Edt.), Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme. Pegem Akademi Yayıncılık, (1. Baskı), 2011.
Küçükahmet, L. (Edt.). Eğitim Bilimine Giriş. (11. Baskı), Nobel yayıncılık.
Okçabol, R. (2005). Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz. (1. Baskı), Ütopya Yayınları,
Özkan, R., (Edt.), (2016). Eğitim Bilimine Giriş. (1. Baskı), Pegem Akademi Yayıncılık.
Şişman, M. (2016). Eğitim Bilimine Giriş, (16. baskı), Pegem Akademi Yayıncılık.
Yılman, O. (2006).Türkiye’de Öğretmen Eğitiminin Temelleri. (2. Baskı), Nobel yayın. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 100 | 100 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|