BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İLA214B3Din EğitimiZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders, öğrencilerin din eğitimi ile ilgili kavramları dini gelişim ve öğrenme teorileri, din eğitimi ve öğretiminin uygulama alanları, Türkiye’de din eğitiminin tarihi ve bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Fatih KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar
2Bazı dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır.
3Türkiye’de din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir
4Din öğreten personelin niteliklerini ve eğitim süreçlerini tartışır
5Bazı batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, din eğitiminin alanları, ilkeleri, metotları, diğer dallarla ilişkileri, İslam din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiye’de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din Eğitimi Bilimine Giriş- Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili bazı kavramlar
2Din Eğitiminin Temelleri
3İslam Din Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
4Okul Öncesi, İlkokul ve Ortaokul Dönemlerinde Din Eğitimi
5Ortaöğretim Dönemi Din Eğitimi
6İmam-Hatip Liselerinde Din Eğitimi
7Yüksek Öğretimde Din Eğitimi
8Vize
9Diyanet İşleri Başkanlığı ve din eğitimi ve hizmetleri
10Kur’an Kurslarında Eğitim
11Camilerde Eğitim
12Dünyada din eğitimi ve öğretimi
13Ailede din eğitim ve öğretiminin mahiyeti
14Dini Sosyal Hizmet Alanları
15Manevi Danışmanlık ve Rehberlikte Temel Nitelikler, İlkeler ve Yöntemler
16Yarı Yıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Din Eğitimi-Nurullah ALTAŞ, [2] Din Eğitimi-Hasan Dam, [3] Din Eğitimi-İbrahim Turan&Baramali Nazıroğlu, [4] Din Eğitimi El Kitabı-Recai Doğan&Remziye Ege, [5] Din Eğitimi-Fatih Genç, [6] Din Eğitimi-Mustafa Köylü&Nurullah Altaş, [7] Din Eğitimi-Cemal Tosun, [8] Din Eğitimi Bilimi-M.Şevki Aydın
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı224
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
Ev Ödevi14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)89
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
ÖÇ4555555
ÖÇ5555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek