Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLA214B3 | Din Eğitimi | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, öğrencilerin din eğitimi ile ilgili kavramları dini gelişim ve öğrenme teorileri, din eğitimi ve öğretiminin uygulama alanları, Türkiyede din eğitiminin tarihi ve bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Fatih KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar | 2 | Bazı dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır. | 3 | Türkiyede din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir | 4 | Din öğreten personelin niteliklerini ve eğitim süreçlerini tartışır | 5 | Bazı batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, din eğitiminin alanları, ilkeleri, metotları, diğer dallarla ilişkileri, İslam din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiyede din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din Eğitimi Bilimine Giriş- Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili bazı kavramlar | | | 2 | Din Eğitiminin Temelleri | | | 3 | İslam Din Eğitiminin Tarihsel Gelişimi | | | 4 | Okul Öncesi, İlkokul ve Ortaokul Dönemlerinde Din Eğitimi | | | 5 | Ortaöğretim Dönemi Din Eğitimi | | | 6 | İmam-Hatip Liselerinde Din Eğitimi | | | 7 | Yüksek Öğretimde Din Eğitimi | | | 8 | Vize | | | 9 | Diyanet İşleri Başkanlığı ve din eğitimi ve hizmetleri | | | 10 | Kur’an Kurslarında Eğitim | | | 11 | Camilerde Eğitim | | | 12 | Dünyada din eğitimi ve öğretimi | | | 13 | Ailede din eğitim ve öğretiminin mahiyeti | | | 14 | Dini Sosyal Hizmet Alanları | | | 15 | Manevi Danışmanlık ve Rehberlikte Temel Nitelikler, İlkeler ve Yöntemler | | | 16 | Yarı Yıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
[1] Din Eğitimi-Nurullah ALTAŞ,
[2] Din Eğitimi-Hasan Dam,
[3] Din Eğitimi-İbrahim Turan&Baramali Nazıroğlu,
[4] Din Eğitimi El Kitabı-Recai Doğan&Remziye Ege,
[5] Din Eğitimi-Fatih Genç,
[6] Din Eğitimi-Mustafa Köylü&Nurullah Altaş,
[7] Din Eğitimi-Cemal Tosun,
[8] Din Eğitimi Bilimi-M.Şevki Aydın |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|