Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA313B2 | Hadis III (Arapça) | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Daha önce Hadis Usulü ve İlimleri dersini alan öğrencilere, temel kaynaklarda yer alan hadislerden bazılarını okuyarak hadis kültürlerini zenginleştirmek ve daha önce alınan temel bilgileri uygulamak, metinleri şerh ve tahlil yeteneği kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. SELÇUK COŞKUN, Doç. Dr. Tevhit BAKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sünnetin ve hadislerin dindeki yerini tahlil eder. | 2 | Temel hadis kitaplarını ve sahabi ravilerini tanır. | 3 | Hadis metninin Türkçeye çevirisi ve şerhi konusunda tecrübe kazanır. | 4 | Metin anlama metotlarını uygular. Nahiv ve Belagat açılarından tahlil yeteneği kazanır. | 5 | Hadislerin klasik, edebi ve güncel yorumlarını ve sentezlerini yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Min Künuzi's-Sünne kitabı esas alınarak temel hadis kitaplarından Kütüb-i Sittede yer alan çeşitli konulardaki hadislerin okunması, lügat, nahiv, belagat gibi açılarından değerlendirilmesi, edebi bir üslupta şerh edilip yorumlanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hz. Peygamber´e vahyin gelişini anlatan rivayetler | | | 2 | İlmin fazileti | | | 3 | Alimin kendisine sorulan sorulara cevap verme tarzı | | | 4 | Kıraat yöntemiyle hadis öğrenmek | | | 5 | Münâvele yöntemiyle hadis öğrenmek | | | 6 | İlimde ince anlayış sahibi olmak | | | 7 | Küçük yaştakilerin hadis öğrenmesi | | | 8 | Hz. Peygamber´in inananları ilme teşvik etmesi | | | 9 | İlim öğrenmek için arkadaşıyla nöbetleşmek | | | 10 | Kadınların eğitimi | | | 11 | İlmin kayıt altına alınması | | | 12 | Geceleyin ilim tahsil etmek | | | 13 | İlim öğrenirken çekingen davranma | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Muhammed Ali es-Sabuni, Min Künuzi's-Sünne Dirasetün Edebiyyetün ve Lügaviyyetün mine'l-Hadisi'ş-Şerif, Ümmü'l-Kura Üni.,
Buhârî, el-Câmiu?s-sahîh
Kastallânî, İrşâdü?s-sârî
İbn Hacer, Fethu´l-bârî
Aynî, Umdetü´l-kârî |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Arapça | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|