Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ILA202B2 | Kur'an Okuma ve Tecvid IV (Arapça) | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Usulüne uygun bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvit kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
1. Numan Çakır
2. Süheyb Okur
3. Recep Birinci |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kuranı doğru ve güzel bir biçimde okur. | 2 | Kur'an'dan bazı sureleri ezbere okur. | 3 | Toplumun dinsel etkinliklerin yürütülmesine katkı sağlar. | 4 | Kuran eğitim ve öğretimini verimli ve sağlklı bir şekilde yürütür. | 5 | Arapça öğreniminin gelişmesine yardımcı olur. | 6 | Arapça öğreniminin gelişmesine yardımcı olur. | 7 | Kur'an'ı doğru okuma konusunda uzmanlaşır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kur’an’ın yüzünden okunması
Ezberlerin talimi ve dinlenilmesi
Tecvit kurallarının anlatılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Müfredat konularının hatırlatılması, yüzüne ve ezbere okunacak yerlerin tespiti, ezberleme yöntemleri, yüzünden okumayı geliştirme teknikleri | | | 2 | Tecvit ıstılahının doğru kullanılması, Nas-Kevser surelerinin talim üzere yüzünden okunması, ezberlerin tekrarı | | | 3 | Tecvit ıstılahının doğru kullanılması, Maun-Asır surelerinin talim üzere yüzünden okunması, ezberlerin tekrarı | | | 4 | Tecvid ıstılahının doğru kullanılması, Tekasür-Zilzal surelerinin talim üzere yüzünden okunması, ezberlerin tekrarı | | | 5 | Kıraat farklılıklarının anlama etkisine örnekler, Beyyine-Tin surelerinin talim üzere yüzünden okunması, ezberlerin tekrarı | | | 6 | Kıraat farklılıklarının anlama etkisine örnekler, İnşirah-Duha surelerinin talim üzere yüzünden okunması, ezberlerin tekrarı | | | 7 | Haşr Suresi 22-24. ayetlerin talim üzere yüzenden okunması, ezber tekrarı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Nebe suresinin ezber dinlenmesi, Müezzinlik ve tesbihat uygulaması | | | 10 | Mülk suresinin ezber okunması, önceki ezberlerin tekrarı | | | 11 | Yasin suresinin 1-2 sayfalarının ezber okunması | | | 12 | Yasin suresinin 3-4 sayfalarının ezber okunması | | | 13 | Yasin suresinin 5-6 sayfalarının ezber okunması | | | 14 | VI. Dönemlerin kritiğinin yapılması | | | 15 | Yasin suresinin tamamının ezber okunması | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Kur'an-ı Kerim
2. Kur'an Meali (Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları)
3. Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okuma Kaideleri, İsmail Karaçam
4. Kur'an Okuma Esasları, Abdurrahman Çetin. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Arapça | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 18 | 3 | 54 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ7 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|