BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL405BPazarlama AraştırmalarıZorunlu477
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersi alan öğrencilerin pazarlama yönetimi olgusunu anlaması ve analiz etmesi için temel bilgileri sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilal ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Bir mamulün pazara sunulması için gerekli pazarlama programlarını hazırlar.
2Mamul, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejilerini tanımlar.
3Mamul, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejileriyle ilgili kararları alır.
4Pazarlama bölümünün örgütsel yapısını oluşturur.
5Pazarlama faaliyetlerini denetler
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
1. Mucuk, İ. (2010) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2. Kotler, P. (2010) Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control, Prentice Hall, New Jersey, USA 3. Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2014). Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi. Beta.
Dersin İçeriği
Pazarlamada karar verme ve pazarlama yönetim süreci aşamaları, mamul, mamul hayat eğrisi, yeni mamul geliştirme, ambalaj, marka, fiyat ve fiyatlandırma yöntemleri, fiyatlandırma stratejileri ve fiyatlandırmada esneklikler, tutundurma ve pazarlama iletişimi, kişisel satış ve satış yönetimi süreci, e-ticaret ve internette pazarlama, dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım, pazarlama bölümünün organizasyonu, pazarlama denetimi, pazarlama alanında güncel konular ve vaka analizi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlama ve Pazarlama Yönetimine Giriş
2Pazarlamada Karar Verme ve Pazarlama Yönetim Süreci Aşamaları
3Mamul, Yeni Mamul Geliştirme, Mamul Hayat Eğrisi, Ambalaj, Marka
4Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri
5Fiyatlandırma Stratejileri
6Tutundurma ve Pazarlama İletişimi
7Kişisel Satış ve Satış Yönetimi Süreci , Kişisel Satışta Beden Dili, Kişisel Satış Süreci ve Satış Geliştirme
8Doğrudan Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Araçları
9E-ticaret ve Dijital Pazarlama
10Tedarik Zinciri Yönetimi
11Lojistik Yönetimi
12Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
13Pazarlama Bölümünün Organizasyonu ve Pazarlama Denetimi
14Hizmet Pazarlaması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Mucuk, İ. (2010) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2. Kotler, P. (2010) Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control, Prentice Hall, New Jersey, USA 3. Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2014). Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi. Beta.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Rapor Sunma230
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Örnek Vaka İncelemesi5630
Rapor Sunma31545
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)211
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11343332314
ÖÇ23233323232
ÖÇ32323223234
ÖÇ43323253432
ÖÇ53333244543
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek