|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL308B | Sayısal Yöntemler | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İşletmelerin kıt kaynaklarının optimal dağılımında kullandıkları kantitatif tekniklerin (ulaştırma, şebeke analizi gibi) teorik ve bilgisayar uygulamalı olarak öğretilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Arş. Gör. Dr. Kübra AKYOL ÖZCAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Karar vermede kullanılan kantitatif karar tekniklerini tanımlayabilirler. | 2 | Karar verme tekniklerin benzerlik ve farklılıklarını açıklayabilirler. | 3 | Belirlenen bir problem için kantitatif tekniklerden birini kullanabilirler. | 4 | Kullanılan teknik sonucu verilen kararın uygunluğunu inceleyebilirler. | 5 | Yeni bir karar verme tekniği sınıflandırması üretebilirler. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ulaştırma modeli, atama modeli ve aktarma modeli, proje programlama ve kontrol teknikleri-PERT/CPM, Karar analizi, oyun teorisi, kuyruk teorisi, Lindo paketiyle uygulamalar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders tanıtımı ve içerik, Sayısal yöntemler metodolojisi | | | 2 | Ulaştırma Modelleri, Kuzey batı köşesi metodu,Minimum maliyetli hücre metodu, VAM yöntemi | | | 3 | Ulaştırma Modellerinin Çözümü, Optimal çözüm yöntemleri, Atlama taşı metodu, Çoğaltan (MODI)yöntemi | | | 4 | Atama Modeli | | | 5 | Proje Yönetimi, Kritik yol yöntemi | | | 6 | PERT/CPM kritik yol metodu, Belirli faaaliyet zamanları ile proje programlama(CPM), Belirsiz faaaliyet zamanları ile proje programlama(PERT) | | | 7 | PERT/CPM, Projelerin zaman maliyet ilişkisi, Projelerin hızlandırılması | | | 8 | Karar Analizi, Belirsizlik altında karar verme, Maksimaks kriteri, Maksimin kriteri, Minimax kriteri, Hurwicz kriteri, Eşit olasılık kriteri | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Risk Altında Karar Verme, Beklenen değer, Beklenen fırsat kaybı, Tam bilginin beklenen değeri Karar ağaçları | | | 11 | Oyun Teorisi, Oyun teorisi türleri (iki kişilik sıfır toplamlı, sabit toplamlı), Üstünlük ve karma stratejiler | | | 12 | Oyun Teorisinin çözüm yöntemleri, Grafik çözüm, DP(simplex)çözüm | | | 13 | Kuyruk Teorisi, Kuyruk disiplini, Tek kanallı kuyruk modelleri | | | 14 | Kuyruk Modelleri, Çok kanallı kuyruk modelleri, Kuyruk modellerinin ekonomik analizi | | | 15 | Tekrar | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Mehpare Timor, Yöneylem Araştırması, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2010. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 | Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|