BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL305BPazarlama İlkeleriZorunlu356
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Pazarlama kavramını anlamak ve pazarlama kavramı uygulamalarını tanımlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilal ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1bazı temel pazarlama ilke ve kavramlarını tanımlar.
2sözlü pazarlama verilerini matematiksel formüllere dönüştürme ve bunları açıklama becerisi kazanır.
3pazarlama ile ilgili basit matematik problemlerini çözme ve verilerden grafik ve diyagramlar oluşturma konusunda bazı beceriler kazanmak.
4İşletmelerin pazarlama çevresi ile ilgili saptamalar ve durum analizleri yapabilirler.
5Pazarlama bakış açısıyla firmalar ve çevreleri arasında iletişim kurmak için basit modeller kullanırlar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pazarlamanın tanımı ve özellikleri, pazarlamanın gelişim evresi, pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması, tüketici pazarları, tüketicilerin davranış sal özellikleri ve örgütsel satın alma karar süreci, pazar bölümlendirme, hedef pazarlar ve talep tahmini kavramları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Pazarlamanın tanımı ve özellikleri
2 pazarlamanın tanımı ve özellikleri
3 pazarlamanın gelişim evresi
4 pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
5 pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
6 pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
7 pazarlama çevre faktörleri ve stratejik pazarlama planlaması
8 tüketici pazarları
9 Arasınav
10 tüketici pazarları
11 tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci
12 tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci
13 tüketicilerin davranışsal özellikleri ve örgütsel satınalma karar süreci
14 pazar bölümlendirme
15 hedef pazarlar ve talep tahmini kavramları
16 Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Mucuk, İ. (2010) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2. Kotler, P. (2010) Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control, Prentice Hall, New Jersey, USA 3. Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2014). Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi. Beta.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21734
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma32060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11131133213
ÖÇ22323222334
ÖÇ33314331133
ÖÇ42232124424
ÖÇ51232322334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek