Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL408B2 | Anayasa Hukuku | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, Anayasa Hukuku'nun genel esaslarını ve temel kavramlarını açıklamaktır. Osmanlı-Türk anayasa gelişmelerini karşılaştırmalı olarak aktarmaktır. Kararlar üzerine öğrencilerin fikir yürütmesi istenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Görevlisi Doğan BAŞKÖY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler anayasa hukukunun genel esaslarını liberal Batı demokrasileriyle karşılaştırmalı olarak öğrenebilecektir. | 2 | Öğrenciler Osmanlı-Türk anayasa gelişmelerini yukarıda tanımlanan kavramlar etrafında tartışabilecektir. | 3 | Öğrenciler Anayasa mahkemesi kararlarını tartışarak, güncel anayasal sorunları değerlendirebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Anayasa hukukunun temel kavramları incelenecek, bu kavramlar Osmanlı son dönemi ve Cumhuriyet dönemindeki anayasal gelişmeler ekseninde ortaya konulacaktır. Anayasa Mahkemesi kararları ve anayasanın güncel sorunları tartışılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanım ve anayasa türleri | | | 2 | Anayasacılık hareketleri | | | 3 | Anayasanın üstünlüğü ve anayasa yargısı | | | 4 | Anayasa yapımı | | | 5 | Üniter devlet, federal devlet ve uluslarüstü örgütler, | | | 6 | Hükümet sistemleri | | | 7 | Demokrasi türleri ve liberal demokrasi | | | 8 | Seçim sistemleri | | | 9 | Arasınav | | | 10 | İnsan hakları | | | 11 | Türk anayasaları | | | 12 | 1982 Anayasasının temel özellikleri | | | 13 | TBMM'nin oluşumu ve yetkileri | | | 14 | Cumhurbaşkanlığı ve Bakanlar Kurulu | | | 15 | Yargı ve Anayasa Mahkemesi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
GÖZLER, Kemal, 2006, Anayasa Hukukuna Giriş: Genel Esaslar ve Türk Anayasa Hukuku, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa
TANÖR, Bülent, 1998, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul
ATAR, Yavuz, 2015, Türk Anayasa Hukuku, Mimoza Yayıncılık, Konya. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|