|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT306B | Yönetim ve Organizasyon | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı, işletme yönetiminin teorik altyapısını öğretmek, pratik uygulamalar konusunda bilgi potansiyeli yaratmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | İşletme yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabileceklerdir. | 2 | Yönetim ve organizasyon teorilerini (Klasik, Neo-Klasik, Modern ve Modern sonrası, motivasyon, liderlik) açıklayabileceklerdir. | 3 | Yönetim ve organizasyon teorilerini örnek olaylar aracılığı ile uygulayabileceklerdir. | 4 | Yönetim ve organizasyon teorilerini kullanarak örnek olay verilerini planlayabileceklerdir. | 5 | Yönetim ve organizasyon teorilerini özetleyebileceklerdir. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yönetim, organizasyon ve personel geliştirme, planlama ve karar verme, klasik organizasyon teorisi, neo-klasik organizasyon teorisi, modern organizasyon teorisi, toplam kalite yönetimi, standardizasyon, organizasyonel davranış, liderlik, takım çalışması, motivasyon, çatışma yönetimi, değişim yönetimi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yönetim, organizasyon ve kültür | | | 2 | Yönetim ve organizasyonda eğitim ve geliştirme | | | 3 | Bilgibilimi (Epistemoloji) | | | 4 | Karar verme, planlama ve amaçlara göre yönetim | | | 5 | Klasik Teori | | | 6 | Neo-Klasik Teori | | | 7 | Sistem Yaklaşımı | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Durumsallık yaklaşımı | | | 10 | Adaptasyon Teorileri | | | 11 | Post-Modern Yaklaşımlar | | | 12 | Post-Modern Yaklaşımlar | | | 13 | İletişim | | | 14 | Motivasyon | | | 15 | Önderlik | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Koçel, T. 2005; İşletme Yöneticiliği, Arıkan Kitabevi, 1. Bası, İstanbul
Efil, İ., 1999; İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Alfa Kitabevi, 6. Bası, İstanbul
Eren, E., 2000; Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Kitabevi, 6. Bası, İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|