Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT401B2 | Büyüme Teorileri | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin asıl amacı öğrencilerin ekonomik büyüme kavramı, ekonomik büyümenin belirleyicileri ve kaynakları üzerindeki bilgilerini geliştirmektir. Bu ders özellikle beşeri sermaye, tasarruf, sermaye birikimi ve üretim arasındaki ilişkileri ortaya koymaktadır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İktisadi büyüme ile ilgili temel kavramları anlar | 2 | Nicel ve nitel büyüme göstergelerini, büyüme formül ve denklemlerini kavrar | 3 | Büyüme Kuramlarını öğrenir | 4 | Ülkeler arası büyüme farklılıklarının nedenlerini analiz eder | 5 | Uzun dönemde büyüme ile ilgili olası senaryolar üzerine sorgulama yapar |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Büyüme Teorisine Giriş, Büyüme Modelleri: Klasik, Keynesyen, Neo- Klasik, Endojen Büyüme Modelleri, Beşeri Sermaye, Teknoloji, Verimlilik, Etkinlik, Dış Ticaret, Globalleşme, Bölgeselleşme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekonomik büyüme teorilerine giriş | | | 2 | Klasik dönem öncesi ekonomik büyüme yaklaşımları | | | 3 | Klasik dönemde ekonomik büyüme yaklaşımları: Smith, Ricardo | | | 4 | Klasik dönemde ekonomik büyüme yaklaşımları: Marx, Malthus | | | 5 | Keynesyen büyüme modeli | | | 6 | Harrod-Domar büyüme modeli | | | 7 | Neoklasik büyüme modeli: Solow | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Endojen Büyüme Modelleri: Romer | | | 10 | Endojen büyüme modelleri: Lucas, Barro | | | 11 | Verimlilik | | | 12 | Etkinlik | | | 13 | Teknoloji | | | 14 | Nüfus | | | 15 | Faktör donatımı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Weil, David N. 2005; Economic Growth, Boston: Addison-Wesley, USA
Todaro, Michael P. and Smith, Stephen C.2006; Economic Development, Pearson, USA
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 6 | 14 | 84 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|