BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL306BPazarlama YönetimiZorunlu366
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersi alan öğrencilere her geçen gün değişen ve gelişen pazarlarda pazarlama yönetimi ile ilgili temel kavram ve süreçleri anlaması ve analiz etmesi için temel bilgileri sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilal ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Yeni geliştirilen ürünün pazara sunulması için gerekli pazarlama programları ile ilgili gerekli bilgilen edinilir.
2Ürün, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejilerinin oluşturulmasında ihtiyaç duyulan temel bilgiler kazanılır.
3Mamul, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejileriyle ilgili alınan kararlarda gerekli olan bilgi edinilir.
4Pazarlama bölümünün işleyişiyle ilgili bilgi sahibi olunur.
5Pazarlama faaliyetlerinin denetlenmesi ile ilgili konularda bilgi sahibi olunur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
1. Mucuk, İ. (2010) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2. Kotler, P. (2010) Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control, Prentice Hall, New Jersey, USA 3. Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2014). Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi. Beta.
Dersin İçeriği
Pazarlama yönetim süreci , ürün yaşam eğrisi, ürün geliştirme, fiyat ve fiyatlandırma yöntem ve stratejileri, tutundurma ve pazarlama iletişimi, dağıtım kanalları ve pazarlama denetimi ile pazarlama alanında güncel konular ve vaka analizleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlama ve Pazarlama Yönetimine Giriş
2Pazarlamada Karar Verme ve Pazarlama Yönetim Süreci Aşamaları
3Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Eğrisi
4Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri
5Fiyatlandırma Stratejileri
6Tutundurma ve Pazarlama İletişimi
7Kişisel Satış ve Satış Yönetimi Süreci
8Vize sınavı
9Doğrudan Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Araçları
10E-ticaret ve Dijital Pazarlama
11Tedarik Zinciri Yönetimi
12Lojistik Yönetimi
13Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
14Pazarlama Bölümünün Organizasyonu ve Pazarlama Denetimi
15Hizmet Pazarlaması
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Mucuk, İ. (2010) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul 2. Kotler, P. (2010) Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control, Prentice Hall, New Jersey, USA 3. Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2014). Pazarlama ilkeleri ve Yönetimi. Beta.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Rapor Sunma230
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Örnek Vaka İncelemesi2612
Rapor Sunma21530
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14321333314
ÖÇ23333232232
ÖÇ32332322234
ÖÇ42333325432
ÖÇ53343324543
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek