Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL107B | Matematik I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı temel matematik teknikleri öğretmek, problemleri analiz edebilmek için gerekli matematik becerileri tanıtmaktır. Çok sayıda örnek problemlerle matematiğin pratik kullanılabilirliğine vurgu yapılmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Kübra ELMALI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sayıları sınıflandırabilir, fonksiyon ve özelliklerini kavrayabilir | 2 | fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramına hakim olma | 3 | fonksiyonlarda türev kavramını anlayabilme | 4 | türevin çeşitli uygulamalarını yapabilir, mühendislik problemlerine uygulayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Reel Sayılar ve özellikleri, Üslü ve köklü ifadeler, Polinomlar,Lineer ve ikinci dereceden denklemler,Eşitsizlikler, ikinci dereceden eşitsizlikler,Mutlak değer,fonksiyonlar, dik koordinat sisteminde basit grafikler,İki bilinmeyenli iki doğrusal denklem sistemi ve uygulamaları,Üstel ve logaritmik fonksiyonlar,Limit ve süreklilik Türev ve türev alma kuralları,Türevin geometrik yorumu, kapalı fonksiyonların türevleri,Yüksek mertebeden türevler,Türevin uygulamaları,Minimum-maksimum problemleri, Minimum-maksimum probleminin ekonomiye uygulaması,Asimtotlar ve grafik çizimleri,Belirsizlikler ve L'Hosbital kuralı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Reel Sayılar ve özellikleri, Üslü ve köklü ifadeler, Polinomlar | | | 2 | Lineer ve ikinci dereceden denklemler | | | 3 | Eşitsizlikler, ikinci dereceden eşitsizlikler | | | 4 | Mutlak değer,fonksiyonlar, koordinat sistemi ve grafikler | | | 5 | İki bilinmeyenli doğrusal denklem sistemi ve uygulamaları | | | 6 | Üstel ve logaritmik fonksiyonlar | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Limit ve süreklilik | | | 10 | Türev, türev alma kuralları Türevin geometrik yorumu, | | | 11 | yüksek mertebeden türevler | | | 12 | Türev uygulamaları ve problemlerin ekonomiye uygulanması | | | 13 | Minimum-maksimum probleminin ekonomiye uygulaması | | | 14 | Asimtotlar ve grafik çizimleri | | | 15 | Belirsizlikler ve L'Hosbital kuralı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öztürk, A., Çakır H., 1997, Matematiksel Analize Giriş I -II, Ekin yayınları İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|