BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ÖÖAN209Pazarlamada Yeni YaklaşımlarZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, pazarlamanın bilimsel başlangıcından bugüne kadarki gelişmeler teorik ve pratik yanlarıyla ele alınıp geleneksel pazarlama ile güncel pazarlama arasındaki farklar vurgulanmak suretiyle pazarlamanın nereye doğru evrildiği, gelecekte pazarlamacıları nelerin beklediği konuları üzerinde durulmaktadır. Katılımcıların ele alınan konulara eleştirel ve yaratıcı bir gözle bakabilmeleri hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bilal Çelik
Öğrenme Çıktıları
1Güncel pazarlama konularında bilgi sahibi olmak
2Pazarlamanın geçmişi ile geleceği arasında köprü kurabilmek
3Güncel pazarlama yaklaşımlarını yeni medya ortamında uygulayabilecek.
4Hedef kitleye uygun pazarlama stratejisi geliştirebilecek.
5Dijital ortamda ürüne uygun pazarlama stratejisini geliştirebilecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel pazarlama kavramları, pazarlama teorisi,eleştirel düşünce, pazarlamanın temel sorunları, pazarlama ekolleri, 21. yüzyılda pazarlama anlayışı, postmodern pazarlama, deneyimsel pazarlama, tüketim kültürü, medyada propaganda ve manipülasyon, medya okuryazarlığı, değer pazarlaması, izinli pazarlama, ilişkisel pazarlama, dijital pazarlama (Internet üzerinden pazarlama, veri tabanlı pazarlama, mobil pazarlama), omni-channel ve bütünleşik pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, yeşil pazarlama, pazarlamanın karanlık yüzü, sosyal pazarlama, nöro pazarlama, retro pazarlama, etkinlik pazarlaması, amaca yönelik pazarlama, niş pazarlama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlama ve Pazarlama Süreçlerinin Tanımlanması
2Pazar ve Tüketici Değerini Anlama
3Değer Temelli Strateji ve Pazarlama Karması Tasarımı
4Rekabet Avantajı Yaratma
5Pazarlama Metrikleri
6Pazar Araştırması ve Pazarlama Çevresi
7Tüketici Segmentasyonu ve Hedeflemesi
8Arasınav
9Dijital Pazarlama İletişiminde Reklam
10Etik ve Sosyal Sorumluluk
11Pazarlama İletişiminde Yeni Yöntem ve Yaklaşımlar
12Etkileşimli ve Deneyimsel Pazarlama
13Füzyon ve Dijital Pazarlama
14Pazarlama Planı Geliştirme ve Uygulama
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Varinli, İnci (2012). 'Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar', 3. Baskı, Detay Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ12233132333
ÖÇ21322231331
ÖÇ32112232333
ÖÇ41221142443
ÖÇ53212141344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek