Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT406B | İktisadi Düşünceler Tarihi | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin lisans düzeyindeki iktisadi düşünceler tarihi konularını anlayabilme becerisini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İktisadi düşüncelerin gelişimini öğrenir. | 2 | Farklı iktisat okullarının görüşlerini karşılaştırabilir. | 3 | İktisat okullarının ana temalarını tanımlayabilir ve tartışabilir. | 4 | Farklı iktisadi düşünceler arasındaki ilişkileri analiz edebilir | 5 | İktisadi teoriler, sistemler ve politikaların birbirleriyle bağlantısını kurabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Merkantilizm, fizyokratik okul, klasik okul, liberal klasik okula yöneltilen eleştiriler, Alman tarihçi okulu, milli ekonomi okulu, sosyalist okul, 20. yüzyılın ilk yarısındaki iktisadi düşünce, kurumcu iktisat okulu, Keynesyen iktisat okulu, 20. yüzyılın ikinci yarısındaki iktisadi düşünce, monetarist okul, arz yönlü iktisat, anayasal iktisat okulu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Merkantilist ve fizyokrat iktisadi düşünce
| | | 2 | Adam Smith'in iktisadi düşüncesi
| | | 3 | David Ricardo'nun iktisadi düşüncesi
| | | 4 | Robert Malthus'un iktisadi düşüncesi
| | | 5 | John Stuart Mill'in iktisadi düşüncesi
| | | 6 | Karl Marx'ın iktisadi düşüncesi
| | | 7 | Karl Menger'in iktisadi düşüncesi
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | İktisadi düşünceye Amerikan katkıları
| | | 10 | Thornstein Veblen'in iktisadi düşüncesi
| | | 11 | Irving Fisher'in iktisadi düşüncesi
| | | 12 | Ludwig von Mises'in ikisadi düşüncesi
| | | 13 | John Maynard Keynes'in iktisadi düşüncesi
| | | 14 | Paul Samuelson'un iktisadi düşüncesi
| | | 15 | Milton Friedman'ın iktisadi düşüncesi
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Skousen, M. 2005; Modern İktisadın İnşası, Adres Yayınları, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|